پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ طالبان ۲۴ مرداد سومین سالروز دست‌یابی خود به‌ قدرت و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را به‌طور گسترده در سراسر افغانستان تجلیل کردند.

نیروهای طالبان با جنگ افزار برجامانده نیروهای آمریکایی، توپ و تانک به خیابان‌ها ریختند و پیروزی بر آمریکا و ناتو را جشن گرفتند.

لیندزی گراهام روز جمعه ۲۶ مرداد با اشاره به قدرت‌نمایی طالبان با جنگ افزار و سلاح‌های آمریکایی، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «اگر این باعث ناراحتی معده شما نمی‌شود، مشکل دارید.»

طالبان روز چهارشنبه ۲۴ مرداد، سومین سالگرد خروج شتاب‌زده نیروهای آمریکا از افغانستان را با تسلیحات برجامانده آمریکا در بگرام جشن گرفتند.

این درحالی است که پایگاه بگرام در دو دهه گذشته مرکز فرماندهی و عملیات نیروهای آمریکایی برضد تروریسم و القاعده در منطقه بود.

جمهوری‌خواهان، جو بایدن را به خاطر خروج «عجولانه» و «غیر مسئولانه» از افغانستان مورد انتقاد قرار داده‌اند.

آنها گفته‌اند که بایدن مسئول ریختن خون ۱۳ سرباز آمریکایی و ۱۸۳ غیرنظامی افغان است که هنگام خروج در حمله داعش در فرودگاه کابل جان باختند.

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه سابق آمریکا در افغانستان این ادعای طالبان را رد کرده که نیروهای ایالات متحده پس از شکست در جنگ، از افغانستان خارج شدند.

زلمی خلیلزاد می‌گوید که آمریکا در یک «تصمیم استراتژیک» از افغانستان خارج شد، چون ادامه جنگ‌ به صرفه نبود.

طالبان ۲۴ مرداد را «روز فتح» و شکست آمریکا و دولت تحت حمایت آن در افغانستان نام‌گذاری کرده و امسال به طور بی‌سابقه از آن تجلیل کردند.

پیشنهاد:   بررسی جنایات جنگی نیروهای استرالیایی و‌امریکایی در دو دهه جنگ در افغانستان
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=32860

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *