پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، شب گذشته دکتر علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر درباره تحولات دومين روز گفتگوها برای توقف نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه بحث و گفتگو کرد.

در پیامی که در صفحه ایکس وزارت خارجه منتشر شده آمده است که محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با اشاره به روند و نتایج مذاکرات روز گذشته در دوحه، آخرين مسائل و موانع موجود در مسیر دستیابی به توافقی را که نقطه اطمینان بخشی برای توقف جنایت رژیم اشغالگر در غزه باشد، تبیین کرد.

در این پیام آمده است که سرپرست وزارت امور خارجه کشور ضمن  اشاره به سرشت تجاوزگری و خوی جنایت‌پیشگی صهیونیست‌ها در غزه، در خصوص فریبکاری و بدعهدی باند جنایتکار حاکم بر تل‌آویو و مهمترین حامی آن‌ها یعنی آمریکا در میز مذاکرات هشدار داده است.

همچنین باقری در بخشی از این گفتگو تصریح کرده است که آمریکا با تامین سلاح جنگی صهیونیست‌ها خود شریک جرم است نه میانجی بی‌طرف. در همین راستا او بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای اجبار متجاوزان صهیونیست به توقف کشتار و جنایت در غزه تاکید کرد.

دو روز گذشته قطر میزبان دور دیگری از گفتگوها با هدف میانجیگری برای آتش بس در غزه بود.  در این گفتگوها بیل برنز، رییس سیا؛ دیوید بارنیا رییس موساد، شیخ محمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر قطر و عباس کامل رییس اطلاعات مصر حضور داشتند.

در بیانیه مشترک آمریکا، قطر و مصر که روز گذشته در پایان مذاکرات منتشر شده آمده است که مذاکرات «جدی و سازنده» بود. اما توضیحی در مورد توافقی که در هفته گذشته به دست آمده، ارائه نشده است.

پیشنهاد:   شریف: استقلال فلسطین تحولی مثبت در معادلات جهانی است

به گفته خبرگزاری سی ان ان حماس گفته است که در مذاکرات شرکت نخواهد کرد اما به طور جداگانه با میانجی های قطری و مصری تعامل دارد.

دور دیگری از این گفتگوها در حالی به پایان رسیده است که تعداد غزه از زمان آغاز جنگ اسراییل علیه حماس در هفته گذشته به 40000 نفر رسید. درست زمانی که میانجی ها برای گفتگو درباره آتش بس وارد دوحه شدند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=32857

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *