پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، صلاح‌الدین ایوبی فرماندهی امنیت زابل در گفت‌وگوی ویژه با طلوع‌نیوز، گفته است اگر مبارزه امارت اسلامی (حکومت سرپرست) در افغانستان نمی‌بود، آمریکا این کشور را ترک نمی‌‌کرد.

آقای ایوبی افزوده است که هیچ معامله‌ای برای خروج آمریکا و تصرف افغانستان صورت نگرفته است.

فرمانده امنیه زابل افزود: «این چیزی عیان است، حاجت به بیان نیست. به همه معلوم است که اگر زور نمی‌بود، امریکا از این‌جا [افغانستان] بیرون نمی‌شد. آمریکا طرح‌های شوم برای همه آسیای میانه داشت.»

این عضو ارشد امارت اسلامی (حکومت سرپرست) هم‌چنان در بخشی از سخنان‌اش گفته است که آمریکا، داعش را برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان به میان آورده و از این گروه در کشورهای منطقه به ویژه در افغانستان پشتیبانی می‌کرد.

صلاح‌الدین ایوبی گفت: «داعش از طریق آمریکایی‌ها تربیت می‌شد و به‌خاطر ایجاد اختلاف بین مسلمانان داعش را ایجاد کردند.»

او در این گفت‌وگو هم‌چنان گفته است که پس از پیروزی امارت اسلامی، با احمد مسعود در تماس بودند؛ اما تلاش برای مذاکره با احمد مسعود بی‌نتیجه بود.

آقای ایوبی از همه چهره‌های حکومت پیشین خواسته است به کشور بازگردند و چالش‌هایشان را از راه گفت‌وگو با مقام‌های امارت اسلامی شریک بسازند.

او در این باره افزود: «پیام ما به او این است که از راه مذاکره بیایند و اگر مشکلی دارند، از راه گفت‌وگو و مصالحه حل کنند.»

صلاح‌الدین ایوبی یکی از فرمانده‌هان ارشد امارت اسلامی است که در پانزدهم آگست سال ۲۰۲۱ از نخسین افرادی بود که وارد ارگ ریاست جمهوری شد.

پیشنهاد:   ترکیه ۱۷ عضو داعش شاخه خراسان را بازداشت کرد
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=32771

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *