جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، طالبان با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت سومین سالگرد پیروزی‌شان در 24 مرداد 1400 این روز را «مهم» و «پرافتخار» خوانده و از آن با نام روز «فتح» یاد کرده‌اند.

در این اعلامیه حکومت سرپرست تعهد داده است که از «نظام اسلامی» به وجود آمده به هر قیمتی دفاع کند. «تعهد می‌کنیم نظام اسلامی را که در اثر زحمات فراوان افغان‌ها بدست آمده و در سایه آن دین الله حاکم و شریعت تطبیق شده است، صلح و امنیت آمده، مردم ما آرام شده‌اند و فرصت به‌خاطر آبادی مادی و معنوی کشور ما مهیا شده، آن را قویاً حفاظت کنیم و به هر قیمتی از آن دفاع نماییم.»

طالبان همچنین در بخش دیگری از این اعلامیه از مردم افغانستان خواسته است که «نظام اسلامی» ایجاد شده توسط آن ها را غنیمت بدانند و برای حراست از آن همیشه آماده باشند.

طالبان همچنین اجرای «شریعت» را اولویت و هدف اصلی حکومت سرپرست خوانده است.

در بخش دیگری از این بیانیه نیز آمده است، همانگونه که به مجاهدین ما فتح بزرگ را نصیب گردانید، برای آنان التزام و استقامت بر شریعت عنایت فرماید و از هرگونه دسایس و توطئه‌های شیطانی و انسی، حفاظت‌شان کند.

سه سال پیش از امروز، طالبان در 24 مرداد 1400 بدون درگیری و در ادامه سقوط سریالی ولایت‌های افغانستان وارد کابل، پایتخت این کشور شد و پس از بیست سال باری دیگر قدرت در افغانستان را به دست گرفت.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=32500

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *