پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، هیئت وزارت راه و شهر سازی ایران و مسئول کنسرسیوم ریلی خط آهن هرات-خواف با اسلام‌جار، والی هرات دیدار و گفتگو کردند.

هیئت وزارت راه و شهرسازی ایران در این دیدار، اطلاعات مختصری از بررسی‌ها در مورد مسیر راه آهن هرات-خواف را با والی هرات به اشتراک گذاشتند و خواهان همکاری بیشتر اداره محلی در قسمت رفع نواقص موجود و پایان عملیات تکمیلی در مسیر راه آهن شدند.

از سوی دیگر اسلام‌جار، والی هرات ضمن تاکید بر رفع نواقص موجود در آینده نزدیک، بیان داشت که اراده جدی برای رفع مشکلات موجود از جانب اداره محلی وجود دارد. همچنین بهره‌برداری از این پروژه بزرگ می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های تجار و صنعتگران را کاهش هزینه‌های ترانزیتی و افزایش سرعت انتقال کالاها برطرف کند.

در حال حاضر کار در مسیر راه آهن هرات-خواف به سرعت جریان دارد که به گفته مسئول کنسرسیوم ریلی ایران، با رفع نواقص موجود و پایان عملیات تکمیلی، روزانه یک قطار حاوی کالاهای تجارتی می‌تواند از مسیر خط آهن-هرات خواف عبور کند.

پروژه راه‌آهن خواف-هرات، خط ریلی است که ارتباط بین ایران و افغانستان را تسهیل می‌کند.

این خط آهن با هدف تقویت تجارت و حمل و نقل منطقه‌ای طراحی شده و به طول حدود 190 کیلومتر است. بخش ایرانی این پروژه از شهر خواف شروع می‌شود و به مرز افغانستان می‌رسد، در حالی که بخش افغانستانی آن از مرز آغاز و به شهر هرات متصل می‌شود.

با ایجاد این خط آهن، امکان تسهیل در انتقال کالاها و کاهش هزینه‌های ترانزیتی برای تاجران و صنعتگران هر دو کشور فراهم می‌شود. راه‌آهن خواف-هرات به افزایش سرعت جابجایی کالاها کمک کرده و بارها را به سرعت و با هزینه کمتر منتقل می‌کند.

این پروژه نه تنها به تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل منطقه کمک می‌کند بلکه به بهبود روابط اقتصادی و تجاری میان ایران و افغانستان نیز منجر خواهد شد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=32493

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *