پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ نهاد ایمرجنسی که از سال ۱۹۹۹ میلادی در افغانستان فعالیت دارد در اعلامیه‎‌‎ای به مناسبت پانزدهم آگوست گفته است که با توجه به بحران‌های کنونی که افغانستان با آن روبرو است، این کشور به برنامه‌های بلندمدت برای رسیدگی به نیازهای مردم نیاز دارد.

دژان پانیک، رییس این نهاد در افغانستان گفته است: «افغانستان به پروژه‌هایی نیاز دارد که پایدار باشند و نیازهای مردم را برآورده کنند.»

او بر اهمیت سرمایه گذاری بر روی استعدادهای محلی به ویژه از طریق تربیت متخصصان پزشکی که نقش مهمی در نظام سلامت کشور ایفا خواهند کرد، تاکید کرد.

او افزود: «ما در حال سرمایه گذاری در مهارت‌های جراحی هستیم، از طریق آموزش متخصصانی که پس از فارغ التحصیلی از برنامه‌های تخصصی ما، به سیستم سلامت افغانستان و در آموزش نسل‌های جدید پرسنل پزشکی کمک خواهند کرد.»

این نهاد گفته است که از طریق سه بیمارستان، یک مرکز درمان مادران و ۴۰ مرکز درمانی کوچک دیگر به مردم افغانستان خدمات ارائه می‌کند و در هشت ماه  حداقل 7 ‌هزار عمل جراحی در مراکز درمانی این نهاد انجام شده‌اند.

به گفته این نهاد،‌ در همین مدت ۶۷ هزار مشاوره سرپایی در مراکز جراحی در کابل، لشکرگاه و عنابه ولایت پنجشیر انجام شده است.

این نهاد افزوده است:‌ «بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نوزاد در مرکز زایمان در عنابه، ولایت پنجشیر به دنیا آمدند.»

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=32409

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *