جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

آغاز موج دوم اخراج مهاجران افغان از پاکستان-ایراف

به گزارش ایراف؛ وزارت امور مهاجرین طالبان در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که کمیسیون عالی رسیدگی به مشکلات مهاجران افغان براساس فرمان رهبر طالبان ایجاد شده و در یکسال اخیر تسهیلات لازم برای مهاجران بازگشته به وطن را فراهم کرده است.

وزارت امور مهاجرین طالبان در ادامه گفته است که در یکسال اخیر یک میلیون و ۷۷۹ هزار و ۶۰۳ تن از ایران، پاکستان و کشورهای دیگر به افغانستان بازگشته‌اند.

براساس آمارهای این وزارت خانه ۷۸۸ هزار و ۸۲۱ خانواده بی‌جا شده داخلی و بازگشته به افغانستان مساعدت نقدی و غیر نقدی دریافت کرده‌اند و زمینه انتقال ۹۶هزارو ۲۹۳ خانواده بازگشت کننده، به مناطق مورد نظر نیز فراهم شده است.

وزارت امور مهاجرین طالبان گفته است که ۵هزار۷۶ مهاجر افغان که در پاکستان و ترکیه زندانی بودند، دوباره آزاد و به مناطق بومی شان در کشور فرستاده شده و نیز به تعداد ۴ هزار افغان که به جرایم مختلف در ایران دستگیر شده بودند، به افغانستان انتقال یافته اند.

وزارت امور مهاجرین طالبان گفته است که برای اسکان دایمی مهاجران، به تعداد ۱۳ شهرک تصفیه شده و تسهیلات لازم نیز در نظر گرفته شده است.

به گقته برای حل مشکلات مهاجران و عودت کنندگان، با ۹۳ موسسه همکار، ۷ اداره و ۱۴ نهاد آموزشی تفاهمنامه های همکاری نیز به امضا رسیده است.

وزارت امور مهاجرین گفت: رسیدگی به مشکلات مهاجران و عودت کنندگان، زمینه سازی برای عودت داوطلبانه مهاجران افغان به کشور، تدویر برنامه های ارتقای ظرفیت، فراهم سازی تسهیلات لازم زندگی در شهرک های رهایشی مهاجران، و رسیدگی به مشکلات حقوقی آنان از اولویت های مبرم طی سال جاری می باشد.

این درحالی است که هفته‌های گذشته پاکستان مرحله دوم اخراج مهاجرافغانستانی بدون مدرک را آغاز کرده است.

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=32093

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *