پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

تهدید جهانی داعش فراتر از تحرکات شاخه خراسان

به گزارش ایراف؛ المرصاد رسانه نزدیک به اداره اطلاعات طالبان در مقاله‌ای به قلم علی انصار نوشته است که سازمان ملل متحد که نمی‌تواند حکومت حاکم، امنیت، شریعت و شکست داعش در افغانستان را تحمل کند؛ بارها ادعاهای واهی و بی‌اساس را برای بدنام ساختن طالبان مطرح کرده که هیچ دلیلی برای اثبات آن ندارد.

این درحالی است که روز گذشته ولادیمیر ورونکوف، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور مبارزه با تروریسم، گفته بود که گروه داعش بزرگ‌ترین تهدید خارجی برای اروپا است.

به گفته او شاخه خراسان داعش در شش ماه گذشته از لحاظ مالی و تجهیزاتی تقویت شده و فعالیت آن در افغانستان نگران کننده است.

المرصاد ادعا کرده است که با حاکمیت طالبان، گروه داعش به تدریج و با سرعت در افغانستان از بین رفت، تلفات هنگفت مالی، تجهیزاتی و جانی را در حملات نیروهای طالبان متحمل شد که این خسارات باعث نگرانی حامیان داعش، سازمان ملل و سازمان‌های تروریستی بزرگ جهان شده‌ است.

نویسنده این مقاله در ادامه نوشته است که سازمان ملل متحد از این‌رو افغانستان را بدنام می‌کند که نمی‌تواند شکست خود را در اینجا را تحمل کند و گرنه به تعبیر آن‌ها داعش خراسان شامل تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، ایران و پاکستان نیز می‌شود، اما چرا سازمان ملل آن را فقط به افغانستان محدود می‌کند؟

انصار در ادامه نوشته است که واضح است که سازمان ملل متحد علیه تروریسم مبارزه نمی‌کند، بلکه برای رشد تروریسم مبارزه می‌کند.

المرصاد در ادامه نوشته است که هیچ فردی از
افغانستان در آخرین حملات بزرگ داعش دخیل نبوده است. آیا در حمله روسیه افرادی از تاجیکستان و اوکراین نبودند؟! اما سازمان ملل در تلاش است تا این حمله را به افغانستان نسبت دهد تا به این روش روابط بین روسیه و طالبان را خراب کند تا به یک بحران سیاسی منجر شود.

در ادامه این مقاله آمده است که اما! همین سازمان ملل از حامیان داعش شاخه خراسان نمی‌پرسد که چرا داعش را برای امنیت موجود در خراسان و کشتار مردم بی‌گناه حمایت و آموزش می‌دهد؟ به آمریکا نمی‌گوید که چرا از داعش حمایت مالی می‌کند؟ از پاکستان نمی‌پرسد که براساس چه حقی افراد این گروه را تربیت می‌کند؟ و از تاجیکستان برای تامین افراد مجوز نمی‌خواهد!

نویسنده در ادامه نوشته است که پس واضح است که سازمان ملل از حکومت مسلط در افغانستان (طالبان) عار دارد و بارها سعی در بدنام ساختن آن کرده است، ترس از احیای مجدد داعش و افواهات بی‌اساس را در میان مردم نشر می‌کند، اما نمی‌داند ریشه‌های داعش در اینجا به گونه‌ای نابود شده است که دیگر هرگز سر بر نخواهد آورد.

این درحالی است که در هفته‌های اخیر هشدارها در رابطه با تقویت داعش خراسان در افغانستان افزایش یافته است. برخی معتقدند که داعش خراسان توانایی انجام حملات در داخل خاک اروپا را به دست آورده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31993

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *