جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، ولادیمیر ورونکوف، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه ضمن هشدار درباره خطر حملات گروه تروریستی داعش در افغانستان در خارج از کشور گفت: ما باید برای جلوگیری از تبدیل شدن دوباره افغانستان به کانون تروریسم متحد شویم.

وی این اظهارات را هنگام ارائه گزارش آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در مورد تهدید داعش در شورای امنیت بیان کرد.

ورونکوف گفت که گروه تروریستی داعش خراسان وابسته به آسیای مرکزی در شش ماه گذشته توانایی‌های مالی و لجستیکی خود را بهبود بخشیده است.

او گفت که داعش، در حال گسترش دامنه نفوذ خود با “استفاده از کشورهای دیاسپورای افغانستان و آسیای مرکزی برای حمایت” است.

وی افزود: فعالیت داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان همچنان یک نگرانی مهم است. ما باید متحد شویم تا افغانستان بار دیگر به کانون تروریسم تبدیل نشود.

او گفت که تلاش‌های کشورهای همسایه “برای مقابله و جلوگیری از گسترش تهدید ناشی از افغانستان بسیار مهم است”.

ورونکوف گفت که داعش به عنوان یک تهدید بزرگتر در آفریقا ظاهر می‌شود، جایی که دو شاخه وابسته به آن مناطق عملیاتی خود را گسترش داده و یکپارچه کرده‌اند.

او گفت: «اگر این گروه‌ها نفوذ خود را در کشورهای ساحلی شمالی گسترش دهند، قلمرو وسیعی از مالی تا شمال نیجریه می‌تواند تحت کنترل مؤثر آنها قرار گیرد.»

در همین جلسه گنگ شوانگ، نماینده دائم چین در این نشست علیه استانداردهای دوگانه صحبت کرد.

وی گفت: «همه کشورها باید مفهوم امنیت مشترک را حفظ کنند، سوگیری ایدئولوژیک را کنار بگذارند، استانداردهای دوگانه یا گزینشی را در تلاش‌های ضد تروریسم ریشه کن کنند و به طور مؤثر به امنیت هر کشور احترام بگذارند و از آن محافظت کنند.»

وی افزود: ضد تروریسم نباید ابزاری برای رقابت قدرت‌های بزرگ، ابزاری برای چانه‌زنی ژئوپلیتیک یا بهانه‌ای برای دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31921

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *