جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران را نقض قوانین بین‌المللی و تعرض به حاکمیت ایران دانسته و این جنایت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کردند.

به گزارش ایراف، نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درباره ترور شهید اسماعیل هنیه با صدور یک بیانیه پایان یافت که در آن این اقدام رژیم صهیونیستی به شدت محکوم شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ترور اسماعیل هنیه در جریان حضور وی در تهران را به شدت محکوم می‌کنیم. ما مسئولیت کامل این تعرض گناه‌آلود را متوجه (رژیم) اسرائیل می‌دانیم.

براساس بیانیه پایانی نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی «ترور هنیه جنایتی متجاوزانه و نقض آشکار قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید. این ترور تعرضی به حاکمیت، سلامت منطقه‌ای و امنیت ایران است.»

پیش از این، حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در سخنرانی در نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی وزرای خارجه این سازمان در جده گفته بود: پافشاری رژیم اشغالگر اسرائیل در جنایات، نقض تمامی تابوها، آداب و رسوم، قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است.

وی افزوده بود: حمله (رژیم) اسرائیل به تهران حمله به حاکمیت و امنیت ملی ایران و نقض آشکار قانون و حقوق بین الملل و مفاد منشور ملل متحد است.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در ادامه از شورای امنیت خواست که به مسئولیت خود عمل کرده و تدابیر لازم را برای وادار کردن رژیم اشغالگر به احترام به قانون بین‌الملل و توقف تجاوزاتش و همچنین برقراری آتش‌بس در نوار غزه اتخاذ کند.

نشست فوق العاده کمیته اجرایی وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی به درخواست ایران در جده عربستان برگزار شد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31905

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *