جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، ژنرال عاصم منیر، رئیس ستاد ارتش پاکستان امروز پنجشنبه با حضور در نشست ملی علمای این کشور افغانستان را دوست دیرینه خواند.

او گفت که پاکستان به مدت چهل سال از میلیون ها افغان میزبانی کرده است.

او در این نشست با اشاره به تحریک طالبان پاکستانی گفت کسانی که از قانون اساسی و «شریعت» این کشور تبعیت نکنند، پاکستانی نیستند.

رییس ستاد ارتش پاکستان با «خوارج» نامیدن تی تی پی از طالبان افغان خواست که با حمایت و پشتیبانی از این گروه در برابر پاکستان قرار نگیرد.

در مقابل، طالبان، داعش را «خوارج» می‌نامند و ادعا می‌کنند که پایگاه مرکزی داعش خراسان در ایالت بلوچستان پاکستان قرار دارد و از آنجا حملات خود را سازماندهی می‌کند.

با این حال با افزایش فعالیت تحریک طالبان پاکستانی در سه سال گذشته در خاک پاکستان اسلام آباد بارها افغانستان را متهم به حمایت و پناه دادن این گروه در خاک خود می کند.

پاکستان معتقد است که حملات تروریستی در این کشور از خاک افغانستان و گاهی توسط شهروندان افغانستان انجام می‌شود. این کشور در این باره بارها گفته است که شواهد در این مورد را به دولت طالبان ارائه کرده است اما آنها از همکاری خودداری کرده‌اند.

به گفته مقامات حکومت سرپرست خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نمی‌شود و این کشور به تعهدات خود در این مورد پایبند است. همچنین به گفته مقامات طالبان مساله تحریک طالبان یک مساله داخلی است.

با این حال، اسلام آباد تاکنون از روش‌های مختلف در پی آن بوده است تا دولت طالبان را تحت فشار قرار دهد.

اخیرا این کشور از عملیات عزم استحکام نام برده است. تحت این عملیات پاکستان پناهگاه‌های فرامرزی تی تی پی را در خاک افغانستان را مورد حمله قرار می‌دهد.

اما این طرح با واکنش‌های مختلف در داخل پاکستان و افغانستان مواجه شده است. به‌طوری که به باور برخی‌ها این اقدام جنگ را تشدید خواهد کرد.

اما پاکستان تی‌تی‌پی را «خوارج» می‌خواند و طالبان را متهم به حمایت و پناه دادن به آنها می‌کند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31893

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *