جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، به نقل از خبرنامه ارگ تحت کنترل طالبان، امروز رابرت دیکسن، کاردار سفارت انگلیس برای افغانستان با ذاکر، رییس عمومی دفتر معاونت سیاسی نخست وزیر طالبان دیدار کرد.

خبرنامه ارگ به نقل از کاردار بریتانیا نوشته است که او بر ترمیم روابط سیاسی و تعامل مثبت حکومت سرپرست و انگلیس تلاش می‌کند.

این خبرنامه همچنین افزوده است که کاردار سفارت انگلیس برای افغانستان نشست‌های مداوم با مقامات حکومت سرپرست را موثر و راهگشا برای بسیاری از مشکلات می‌داند.

در بخش دیگری از این خبرنامه آمده است که دیکسن با تاکید گفته است که لندن در زمینه توسعه روابط جهان با حکومت سرپرست همکاری می‌کند و خواهان برطرف کردن مشکلات شهروندان افغانستان است.

در مقابل، ذاکر رئیس عمومی دفتر معاونت سیاسی نخست وزیر طالبان گفته است که  تعامل و روابط مثبت با جهان اولویت سیاست خارجی حکومت سرپرست است. وی با اشاره به تاریخچه مناسبات میان افغانستان و انگلیس، افزوده که هر دو کشور بخاطر توسعه روابط و تعامل، فرصت دارند و باید از آنها استفاده کنند.

این مقام طالبان محدودیت‌های وضع شده بر افغانستان را راه حل نمی‌داند و خواهان تحقق تعهدات نشست دوحه شد.

رئیس عمومی دفتر معاونت سیاسی نخست وزیر طالبان گفته است که حکومت سرپرست برای کسی مشکل ایجاد نمی کند و در تلاش آن است تا به شکل شفاف سیاست خارجی متوازن در سطح منطقه و جهان و با همه روابط سیاسی و اقتصادی داشته باشد.

این دیدار درحالی صورت می‌گیرد که سفرای کشورهای غربی برای افغانستان در سه سال گذشته از دوحه کار می‌کنند.

اما اخیر گزارش‌هایی مبنی بر تمایل کشورهای اروپایی برای بازگشایی سفارتخانه‌های خود در افغانستان وجود دارد.

در اوایل ماه جاری منابع خبری به بلومبرگ گفته‌ بودند که چندین کشور اروپایی در حال بررسی بازگشایی سفارت‌های خود در افغانستان هستند. اقدامی که مستلزم به رسمیت شناختن دیپلماتیک طالبان تقریباً سه سال پس از سقوط کابل است.

در همین حال؛ برخی از افراد که اجازه انتشار نام خود را نداده‌اند، گفته‌اند که ایتالیا در چند هفته گذشته به نشانه علاقه احتمالی، یک ماموریت شناسایی را با سرویس‌های اطلاعاتی خود در کابل انجام داد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31889

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *