جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، علی باقری، سرپرست وزارت امورخارجه با محمد اسحاق دار، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در جده دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سرپرست وزارت امور خارجه از حمایت پاکستان از ایران بعداز تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم حاکمیت و امنیت ملی تشکر و قدردانی کرد.

او همچنین در این دیدار از شکل گیری بسیج افکار عمومی در سراسر جهان و به خصوص جهان اسلام در محکومیت رژیم صهیونیستی گفت.

باقری اسرائیل را موجودیت شروری خواند که هدفش فقط فلسطین نیست، بلکه هدف آن ضربه زدن به امنیت همه کشورهای اسلامی است.

سرپرست وزارت امور خارجه با بیان سابقه رژیم صهیونیستی در انجام اقدامات جنایتکارانه در کشورهای منطقه و اسلامی گفت: وجهه مشترک این ترورها این است که صهیونیست‌ها مواجه با یک هزینه سنگین نشدند و‌ مقامات رژیم صهیونیستی به ترور به عنوان یک سیاست راهبردی می‌نگرند که هزینه چندانی برای شان ندارد، لذا باید این رویکرد صهیونیست‌ها را تهدیدی برای همه کشورهای اسلامی دانست و قاطع با آن مقابله کرد.

محمد اسحاق دار معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه پاکستان نیز ضمن ابراز تاسف از ترور اسماعیل هنیه بر حمایت از بر موج محکومیت گسترده و شدید این‌ جنایت از سوی دولت و محافل سیاسی و پارلمانی و مردم‌ پاکستان تاکید کرد.

او همچنین  بر همبستگی و‌ حمایت‌ کامل دولت و‌ مردم‌ پاکستان از‌ جمهوری اسلامی ابراز اطمینان کرد.

اسحاق دار در ادامه گفت که  پاکستان از ظرفیت عضویت آتی خود در شورای امنیت برای حمایت از ایران استفاده خواهد کرد و‌ نشست‌های مجمع عمومی نیز فرصت خوبی برای رایزنی و جلب حمایت کشورها در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی است.

وی تاکید کرد: موضع ایران بسیار هوشمندانه است و جمهوری اسلامی تجربیات زیادی در مقابله با این تهدیدات دارد.

براساس بیانیه روز گذشته وزارت امور خارجه این نشست اضطراری با دستور کار بررسی تداوم جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین و همچنین ابعاد تجاوز رژیم جنایتکار صهیونیستی در به شهادت رساندن آقای شیخ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین- حماس و نقض حریم حاکمیت و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران توسط این رژیم و به‌دنبال تلاش‌های فشرده و دیپلماسی فعال کشورمان از طریق رایزنی‌ها و تماس‌های متعدد سرپرست وزارت امور خارجه با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و وزرای خارجه کشورهای عضو این سازمان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31860

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *