پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزاش ایراف؛ فاکس نیوز گزارش داده است که از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا خواسته شده است که کمک‌های این کشور به افغانستان را متوقف کند.

به گزارش این رسانه، این درخواست پس از افشای احتمال قرار گرفتن نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار کمک امریکا به دست طالبان مطرح شده است.

پیشتر دفتر بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) گزارش داده بود که دو دفتر وزارت خارجه نتوانسته‌اند رد ۲۹۳ میلیون دلار کمک آمریکا را در افغانستان مشخص کند.

دو روز پیش مایک براون، عضو مجلس سنای آمریکا، در نامه‌ای به آقای بلینکن این گزارش را «به گونه عمیقی هشداردهنده» خواند و از او خواست تاز مانی که به این موضوع رسیدگی شود، کمک‌های آمریکا به افغانستان را متوقف کند.

آقای براون افزود که ناکامی وزارت خارجه در پیروی از استانداردهای بازرسی ضدتروریسم، «طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی را تقویت کرده است.»

او همچنین تاکید کرد: زمانی که پولی برای اهداف بشردوستانه و توسعه‌ای در نظر گرفته می‌شود، منجر به حمایت از تروریسم شود و خشونت و بی‌ثباتی را تداوم بخشد، امنیت ملی آمریکا را تضعیف می‌کند.

این سناتور جمهوری‌خواه در نامه خود از وزیر خارجه آمریکا خواست که اقدامات اصلاحی را در این مورد روی دست گیرد تا در آینده موارد مشابه روی ندهد.

این درخواست توقف کمک‌های آمریکا به افغانستان در حالی مطرح شده که سیگار در یک گزارش دیگر خود نوشت که آمریکا در سه سال اخیر حدود ۲۱ میلیارد دلار به افغانستان کمک کرده است.

سیگار نوشت که این کمک‌ها در زمینه‌های بشردوستانه، توسعه و عمران، انتقال و اسکان پناهجویان از افغانستان به آمریکا و بازپرداخت دارایی ارزی افغانستان هزینه شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31849

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *