پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

عبدالکبیر خطاب به دیپلمات‌های غربی: داعش یک پروژه اطلاعاتی است که سرکوب شده

به گزارش ایراف، به نقل از صفحه ارگ تحت کنترل طالبان، عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر، روز گذشته در دوحه پایتخت قطر با شماری از سفرا و دیپلمات‌های کشورهای مختلف برای افغانستان دیدار کرده است.

در این دیدار که نمایندگان کشورهای آمریکا، بريتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کره جنوبی و استرالیا اشتراک داشتند، معاون سیاسی نخست وزیر در مورد تقویت روابط دو جانبه افغانستان و کشورها صحبت کرد.

در خبرنامه ارگ به نقل از عبدالکبیر آمده است که حکومت سرپرست بر اساس سیاست خارجی اقتصاد محور خویش با هیچ کسی خواهان ایجاد نزاع و مشکل نیست، بلکه می‌خواهد با رعایت توافق نامه دوحه با تمام کشورها روابط خوب داشته باشد.

او در این دیدار  از سفرا خواست که بجای فشار به همکاری توجه کنند و افزود: حکومت سرپرست دست تعامل را دراز کرده و جهان نباید آن را ضعف این حکومت تلقی نموده و رد نماید.

وی در این جلسه مدعی شد که امروز در افغانستان امنیت سراسری تامین است و این نتیجه همکاری مردم است.

عبدالکبیر یکبار دیگر تاکید کرد که از خاک افغانستان، خطری متوجه کسی نیست و در آینده نیز نخواهد شد.

وی تاکید کرد که داعش یک پروژۀ اطلاعاتی است که در افغانستان سرکوب شده و از بین برده شده است.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که گزارش‌های اخیر مختلف نشان از تقویت داعش در خاک افغانستان دارد و برخی کشورهای منطقه هنوز افغانستان را منشا ناامنی می‌دانند.

عبدالکبیر در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار گفت که حکومت سرپرست به استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت تمام کشورها احترام دارد و توقع میرود تا به استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی افغانستان احترام گذاشته شود.

پیشنهاد:   اوراسیا: افغانستان به پناهگاه تروریسم تبدیل شده است

او همچنین مطرح کرد که در رابطه به وضعیت افغانستان در رسانه‌های غربی تبلیغات نادرست صورت می‌گیرد و از سفرای کشورها خواست تا در کابل دفاتر و سفارت‌های خویش را باز کنند و وضعیت را از نزدیک مشاهده نمایند.

معاون سیاسی نخست وزیر همچنان خواستار رفع محدودیت‌ها بر سیستم بانکی و آزادسازی سرمایه‌های افغانستان شد و ابراز امیدواری کرد که در ادامه نشست دوحه در این بخش گام‌های استوار برداشته شود.

عبدالکبیر گفت که امارت اسلامی در نزدیک به سه سال گذشته علیه مواد مخدر مبارزۀ قابل توجه کرده و اکنون کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان به صفر تقرب کرده است.

حکومت طالبان در سومین نشست دوحه که در تیرماه گذشته برگزار شده بود نیز از جامعه جهانی خواست که تحریم‌ها علیه طلبان را رفع کنند و در بخش های اقتصادی و تجاری با این کشور همکاری کنند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31606

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *