پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

انتقاد چین از استفاده قلدرمآبانه آمریکا از حربه تحریم-ایراف

به گزارش ایراف، سخنگوی وزارت خارجه چین در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: ایالات متحده در سوء استفاده از تحریم‌ها با اعمال بیش از 17 برابری تحریم‌های سازمان ملل و هدف قرار دادن یک سوم از کل کشورها، شماره 1 است و این یعنی قلدری.

تحریم‌های آمریکا بخشی از سیاست‌های خارجی ایالات متحده است که به منظور مقابله با فعالیت‌هایی که به نظر آمریکا تهدیدآمیز هستند، اعمال می‌شوند و بارها نشان داده که آسیب اصلی را در تحریم‌ها مردم کشورها می‌بینند.

در این میان تحریم‌های آمریکا علیه ایران شامل مجموعه‌ای از اقدامات اقتصادی و مالی است.

تحریم‌های آمریکا علیه طالبان نیز شامل مسدود کردن دارایی‌های طالبان و افراد مرتبط با این گروه در ایالات متحده و محدودیت در دسترسی طالبان به سیستم مالی بین‌المللی است.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران و طالبان تأثیرات گسترده‌ای بر اقتصاد و جامعه این کشورها داشته است. در ایران، این تحریم‌ها باعث کاهش درآمدهای نفتی، افزایش تورم و مشکلات اقتصادی گسترده شده‌اند. همچنین، تحریم‌ها بر دسترسی مردم به کالاهای ضروری و دارو نیز تأثیر گذاشته است.

در مورد طالبان، تحریم‌ها تلاش می‌کنند تا منابع مالی این گروه را محدود کرده و توانایی آن‌ها کاهش دهند.

تحریم‌ها به عنوان ابزاری برای فشار سیاسی و اقتصادی به کار گرفته می‌شوند، اما همیشه به نتایج مطلوبی که تعیین شده‌اند نمی‌رسند. در مواردی ممکن است تحریم‌ها به تقویت مواضع گروه‌ها یا کشورها بیانجامد یا موجب آسیب‌های جانبی به جمعیت‌های عادی شود.

پیشنهاد:   بگرام از خروج شبانه تا خطای استراتژیک؟
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31597

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *