پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

نخست وزیر طالبان: شهادت هنیه توسط اسرائیل نشان دهنده ناامیدی رژیم از نتیجه جنگ است

به گزارش ایراف، محمد حسن آخوند، نخست وزیر طالبان با انتشار پیامی شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفت.

او در این پیام گفته است: هدف قرار دادن چنین فردی، نقض جدی تمامی هنجارهای رایج بین المللی است و نشان می دهد که دشمنان در جنگ جاری به هیچ اصولی احترام نمی‌گذارند. سکوت ده ماهه نهادهای غربی و سازمان های حقوق بشری در قبال نسل کشی زنان و کودکان غزه، واقعیت این نهادها را آشکار کرده است.

نخست وزیر طالبان در بخش دیگری از این پیام آورده است که این جنایت آشکار رژیم صهیونیستی را نشان می دهد که با وجود نسل کشی فلسطینیان،  هیچ دستاورد نظامی قابل توجهی در جنگ غزه به دست نیاورد. بنابراین، رژیم صهیونیستی رئیس دفتر سیاسی حماس را هدف قرار داد تا ناامیدی خود را پنهان کند .

آخوند، این حادثه را «ضایعه بزرگ» برای امت اسلامی خواند.

پیش از این نیز طالبان با انتشار بیانیه‌ای این حادثه را ضایعه بزرگ خواند و گفتند صهیونیست های متجاوز و حامیان آن ها مسئول پیامد های بعدی هستند.

طالبان در بیانیه‌ خود نوشته است که شهادت پیروزی بزرگ یک مسلمان و مجاهد است، او موفق شد و درس مقاومت، ایثار، صبر، بردباری، مجاهدت و فداکاری عملی را در این راه به یادگار گذاشت.

عباس استانکزی از دیگر مقامات سیاسی طالبان نیز با انتشار پیامی در صفحه ایکس خود شهادت او را تسلیت گفت.

همچنین، ذاکر جلالی رییس دفتر سوم وزارت خارجه طالبان نیز با انتشار پیامی در ایکس شهادت اسماعیل هنیه را تقویت مبارزه جهادی خواند.

صفحه رسمی حکومت سرپرست در ایکس نیز با نوشتن آیه‌ای از قرآن کریم با مضمون اینکه «مومنان به عهدی که با خدا بستند وفادار هستند» شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفت.

پیشنهاد:   تأکید مجدد آمریکا بر مشارکت با پاکستان در «مقابله با تروریسم»
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31482

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *