پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

شکایت 650 وکیل شیلیایی علیه رژیم صهیونیستی-اعراب و اهل سنت از فراموش کردن حماس خجالت بکشند-ایراف

به گزارش ایراف؛ معاون رادیو، تلویزیون طالبان درباره برخی سخنان مبنی بر خیانت ایران به هنیه واکنش نشان داد.

هدایت‌الله هدایت در یادداشتی که در حساب کاربری خود در ایکس منتشر کرده نوشته است: «اگر خیانت شیعه ایران به شهید هنیه مشکوک است (ادعایی که دارید)، خیانت 1.5 میلیاردی اهل سنت به کل مردم فلسطین و الاقصی و حماس به اندازه خورشید روشن است.»

او در ادامه نوشته است: «آیا 1.5 میلیارد اهل سنت به ویژه نیم میلیارد عرب، خجالت نمی‌کشند که در چالش حماس با اسرائیل، حوثی‌های یمن و شیعیان لبنان می‌جنگند؟»

هدایت تاکید کرده است: آیا از اینکه حماس را فراموش کردند، خجالت نمی‌کشند تا بالاخره (حماس) مجبور شد به درگاه ایران برود و امروز شیعیان تشییع جنازه رهبر حماس را بر دوش می‌کشند؟!»

همچنین رئیس ستاد ارتش طالبان گفته است که کشورهای مسلمان به سکوت خود در مقابل جنایات صهیونیست‌ها پایان دهند.

فصیح‌الدین فطرت، رئیس ستاد ارتش حکومت سرپرست افغانستان با اشاره به اینکه شهادت «اسماعیل هنیه» مصیبتی عظیم و ضایعه‌ای بزرگ است. شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس را به ملت قهرمان فلسطین تسلیت گفت.

این مقام طالبان از مسلمانان جهان و حکام کشورهای اسلامی خواست به سکوت خود در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی پایان دهند و برای احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین و آزادی قدس گام‌های عملی بردارند.

حکومت سرپرست افغانستان و مقامات طالبان روز گذشته بعد از اعلام خبر شهادت اسماعیل هنیه در تهران در پیام‌هایی جداگانه مراتب همدردی خود را با ملت فلسطین بیان کردند.

حکومت سرپرست افغانستان در بیانیه‌ای به همین مناسبت نوشت:«دفاع از حمله اسلامی حماس از سرزمین مقدس فلسطین را یک وظیفه اسلامی و بشردوستانه می‌داند و جنایات، بمباران و نسل کشی مسلمانان فلسطینی را محکوم می‌کنیم.»

پیشنهاد:   خواجه آصف: پاسخ به تجاوزهای اسرائیل حق مشروع ایران است

موضع‌گیری آقای هدایت احتمالا در واکنش به عکس‌العمل شماری از چهره‌های طالبان صورت می‌گیرد که روز گذشته ادعاهای بی‌اساسی درباره شهادت اسماعیل هنیه و ارتباط ایران با آن مطرح کردند.

عبدالحمید خراسانی، فرمانده سپاه بدری طالبان در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه گفت: «ایران همدست اسرائیل است.»

عبیدالله بهیر، نوه گلبدین حکمتیار در ایکس ادعا کرد که «ایران هنیه را کشت.»

مولوی عبدالکبیر برای شرکت در مراسم تشییع شهید هنیه از تهران به دوحه رفت.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31154

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *