پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۵ هزار افغان به انگلیس منتقل شد

به گزارش ایراف، روزنامه پاکستانی نشنال امروز در گزارشی تازه گفته است که بیش از 5000 افغان از اکتبر سال گذشته به طور مخفیانه از افغانستان به پایگاه‌های نظامی در انگلیس منتقل شده‌اند.

به گزارش این روزنامه پاکستانی بیش از 1000 نفر مستقیماً از طریق پاکستان به خارج از افغانستان و با پاسپورت‌هایی که توسط طالبان صادر شده به انگلیس منتقل شده‌اند.

نشنال در این گزارش نوشته است که در این میان 156 افغان و خانواده‌هایشان حضور دارند که برای سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس کار می‌کردند.

پس از سقوط کابل به دست طالبان در سال 2021 بیش از ۲۷ هزار شهروند افغان در انگلیس اسکان داده شده است.

این خروج تحت نام عملیات «لازوریت» صورت گرفته است.

این عملیات در ابتدا در ماه اکتبر پس از اینکه پاکستان شروع به اخراج صدها هزار پناهجو افغان کرد، آغاز شد.

حدود ۴ هزار نفر به پاکستان گریخته بودند و برخی از آنها در هتل‌هایی که هزینه آن توسط انگلیس پرداخت می‌شود، اقامت داشته‌اند با استناد به این طرح در انگلیس اسکان داده شده‌اند.

در این گزارش به نقل از یک منبع آمده است که برخی از افغان‌هایی که وارد انگلیس شده‌اند، فقط چند روز در عملیات ویژه این کشور در هلمند حضور داشتند.

این گزارش می‌افزاید که هنوز افغان‌هایی در افغانستان تحت کنترل طالبان در خطر هستند.

این انتقال درحالی صورت می‌گیرد که دولت انگلیس چندماه پیش طرح انتقال پناهجویان افغان به رواندآ را به مجلس داده بود که تصویب شد.

اما این طرح توسط نخست وزیر جدید لغو شد.

براساس این طرح  پناهجویانی از کشورهایی چون افغانستان که پیش از این درخواست پناهندگی‌شان رد شده، به رواندا فرستاده می‌شدند.

پیشنهاد:   نماینده پارلمان انگلیس: بریتانیا در حق کماندوهای افغان خیانت کرد

قبلا، دولت انگلستان گفته بود فقط پناهجویانی را که بعد از سال ۲۰۲۲ به طور غیرقانونی وارد این کشور شده‌اند و پرونده پناهندگی‌شان رد شده به رواندا می‌فرستد. اما با این تصمیم جدید، هزاران نفر دیگر نیز که در حال حاضر در انگلستان در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برند، قرار بود اخراج شوند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31039

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *