پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

کشف حدود ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در نیمروز

به گزارش ایراف، گفته شده متهمان برای تحقیقات بیشتر به مدیریت مبارزه با مواد مخدر فرماندهی امنیت این ولایت سپرده شده‌اند.

در همین حال به تازگی تاجیکستان از افزایش ۲۵ درصدی کشف و ضبط مواد مخدر در نیمه اول سال 2024 در مقایسه با مدت مشابه‌اش در سال 2023 خبر داده بود.

تاجیکستان می‌گوید که نزدیک به نیمی از کل کشفیات از سمت افغانستان بوده است.

پیش از این ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان از کشف یک کیلو و ۴۷۰ گرم مواد مخدر توسط گمرک میلک در شمال این استان خبر داده بود.

متهم که تبعه افغانستانی بود دستگیر و به همراه مواد مخدر مکشوفه به مقامات ذیربط تحویل شد.

پیش از این سردار رضا شجاعی خبر داده بود: مرزداران مطلع شدند قاچاقچیان قصد دارند مقادیری مواد افیونی را از آن سوی مرزها وارد کشور کنند. مرزداران این فرماندهی، موفق شدند پس از پاکسازی منطقه، ضمن مهار ۱۲ راس دواب مقدار ۵۷۰ کیلوگرم تریاک و ۷۰ کیلوگرم حشیش جمعا ۶۴۰ کیلوگرم  انواع موادمخدر را کشف کنند.

سرهنگ محمد محمودی، فرمانده هنگ مرزی تایباد نیز گفته بود: هفت قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد خراسان رضوی در حین کنترل مسافران ورودی به کشور دستگیر شدند. در این عملیات مرزبانان هنگ تایباد پنج تبعه کشور افغانستان را که به صورت غیرقانونی قصد ورود به کشور را داشتند، دستگیر و در بازرسی از آنها ۳۰۶ بسته آب بندی شده به وزن چهار کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و هرویین پودری بلعی کشف کردند.  

از سوی دیگر سازمان ملل متحد گزارش داده است با آن که بارها به طالبان تاکید شده که از کشت و تولید مواد مخدر جلوگیری کند اما هنوز هم ذخایر بزرگ تریاک در افغانستان وجود دارد.

پیشنهاد:   نگرانی تولیدکنندگان فرش در افغانستان از کاهش تولید به دلیل شرایط بد اقتصادی

این گزارش سازمان ملل در حالی منتشر می‌شود که شماری از مقامات هندی گفته اند که اکثریت مواد مخدر قاچاق شده به هند از افغانستان می آید. این مورد در پاکستان و ایران نیز دیده می‌شود.

این در حالی است که کشورهای همسایه افغانستان بارها از تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان ابراز نگرانی کرده و قاچاقچیان مواد مخدر را در مرزها بازداشت کرده‌‌اند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31006

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *