پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

خروج آمریکا از افغانستان عملیات‌های خارجی داعش را افزایش داد

به گزارش ایراف؛ رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که پس از خروج این کشور و سقوط دولت افغانستان، «هزاران تروریست» از زندان فرار کردند که به داعش در حمله به کشورهای دیگر کمک می‌کنند.

مک‌کال گفت که «داعش از طریق مکزیک وارد آمریکا شده است.»

مایکل مک‌کال از سیاست‌های مرزی حکومت بایدن انتقاد کرد و آن را فرصتی برای گروه‌های تروریستی همچون داعش برای ضربه زدن به ایالات متحده دانست.

این درحالی است که جمهوری‌خواهان بارها از دموکرات‌ها برای عدم جلوگیری از ورود پناهجویان از آمریکای لاتین، به خاک آمریکا انتقاد کرده‌اند.

دونالد ترامپ، نامزد این حزب در انتخابات آمریکا وعده داده است که در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر، دیوار مرزی با مکزیک را تکمیل کند.

سه مقام آمریکایی در تیرماه به ان‌بی‌سی نیوز گفتند که یک شبکه قاچاق انسان وابسته به داعش بیش از ۴۰۰ مهاجر را از آسیای مرکزی و جاهای دیگر به آمریکا آورده است.

‌آن‌ها گفته‌اند که حمله اخیر داعش به روسیه باعث افزایش نگرانی‌ در مورد حملات این گروه درخاک آمریکا شده است.

همچنین رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به شبکه سی‌بی‌سی که تکه‌هایی از آن را روز دوشنبه منتشر کرد، بار دیگر در مورد پیامدهای سقوط دولت پیشین افغانستان هشدار داد.

او گفت: «ما سقوط افغانستان را داشتیم. هزاران داعشی از زندان‌های بگرام بیرون آمدند و در نهایت در مناطقی در افغانستان، تاجیکستان و پاکستان جا گرفتند.»

این مقام آمریکایی افزود: «آنها [شاخه خراسان داعش] راه خود را باز می‌کنند، آنها از طریق مکزیک وارد ایالات متحده می‌شوند.»

پیشنهاد:   هیچ کشوری نمی‌خواهد شاهد ظهور تهدیدات تروریستی از افغانستان باشد

مک‌کال با اشاره به بازداشت هشت مظنون به عضویت داعش در آمریکا گفت: «سوال این است که چند نفر دیگر آنها در اینجا [آمریکا] هستند؟»

این درحالی است که رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که هشت شهروند تاجیکستان در ۲۲ خرداد به اتهام عضویت در شاخه خراسان داعش در شهرهای نیویورک، لس‌آنجس و فلادلفیا بازداشت شده‌اند.

پیش از این، در اوایل ماه فروردین، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، نسبت به افزایش توان عملیاتی داعش در خارج از افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

مایکل مک‌کل هشدار داد که داعش خطری برای اروپا و آمریکا است.

فرمانده سابق فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا نیز درباره «تمایل شدید» داعش برای حمله به آمریکا و دیگر قدرت‌های خارجی هشدار داد.

در همین حال؛ فرانک مکنزی، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را عامل رشد داعش خراسان در این کشور دانست.

وزارت خارجه آمریکا در اقدامی، ۱۰ میلیون دلار برای از بین بردن شبکه مالی داعش خراسان جایزه تعیین کرده است.

این وزارت در اطلاعیه‌ای نوشته است که در برابر اطلاعاتی که منجر به اختلال روند تامین مالی داعش خراسان شود، این پاداش مالی را خواهد داد.

درباره ی سایه خروج از افغانستان بر کارزارهای انتخاباتی آمریکا؛ مفتخرانه یا مفتضحانه؟ بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30816

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *