پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

ادعای رسانه پاکستانی درباره دخالت طالبان و القاعده در ناامنی‌های پاکستان

به گزارش ایراف، روزنامه دان چاپ پاکستان نوشته است که براساس گزارش سازمان ملل، حملات تحریک طالبان پاکستان در سه سال گذشته دو برابر شده است و اتباع افغان به طور فزاینده‌ای درگیر آن شده‌اند.

طالبان دوگانه در افغانستان نه تنها تحریک طالبان پاکستان را تحمل می‌کنند، بلکه [اجازه ایجاد] اردوگاه‌های آموزشی در خاک خود را نیز می‌دهند.

القاعده نیز با فراهم کردن جنگجویان، آموزش و تسلیحات پیشرفته به آتش می‌افزاید.

این مقاله با ذکر این موارد در ادامه می‌نویسد، رد قاطعانه مذاکرات توسط دولت پاکستان اولین گام بزرگ است.

به باور نویسنده «دان» تلاش‌های گذشته برای گفت‌وگو ساختگی بوده است، تاکتیکی که تحریک طالبان پاکستان برای سازماندهی مجدد و رها کردن ترور جدید به کار می‌برد، نشان می‌دهد که به صلح علاقه‌ای ندارد. تنها چیزی که می‌خواهد، سرنگونی خشونت آمیز نظام در پاکستان است.

اعتقادات اصلی تحریک طالبان پاکستان با پاکستان صلح آمیز ناسازگار است. ما نمی‌توانیم با کسانی که به دنبال نابودی ما هستند، مذاکره کنیم. طالبان افغانستان باید مجبور شوند تا زمینه‌های رشد خشونت در خاک خود را از بین ببرند.

براساس ارزیابی نویسنده این مقاله استراتژی پاکستان مستلزم اقدام تزلزل ناپذیر است. ما باید امنیت مرزها را با مشت آهنین تقویت کنیم.

این مقاله می‌افزاید: افزایش هوشیاری و حضور نظامی قوی برای جلوگیری از تلاش‌های نفوذ ضروری است. پاکستان باید یک جبهه متحد با شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کند تا تروریست‌ها را در پاکستان منزوی کند و آنها را از تامین مالی محروم کند.

علاوه بر این، ما همچنین باید از موضع خود در شورای امنیت سازمان ملل (UNSC) استفاده کنیم تا با اجبار این موضوع را مطرح کنیم و از اقدام قاطع علیه سازمان‌های تروریستی دفاع کنیم.

پیشنهاد:   آصف درانی در گفت‌وگوی ویژه با ایراف

مسئله تحریک طالبان پاکستان در سه سال اخیر یکی از بحران‌های جدی پاکستان بوده که تاکنون دولت این کشور نتوانسته اقداماتی جدی و معنادار برای مهار آنها انجام دهد. در نتیجه این امر پاکستان شاهد افزایش خشونت و حملات تروریستی بوده است.

درباره ی افزایش بی سابقه ناامنی در پاکستان-چند ترور و آدم ربایی تنها در یک روز بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30809

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *