پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

جنبش اعتراضی چمن: دولت به وعده‌هایش عمل نکند، اعتراضات را گسترش می‌دهیم

به گزارش ایراف، برخی از اعضای جنبش اعتراضی چمن در واکنش به تصمیم دولت پاکستان مبنی بر بستن گذرگاه‌های مرزی و عدم اجازه رفت و آمد بدون پاسپورت و ویزا دست به اعتراض زده‌اند.

به گفته این افراد، دولت پاکستان در 21 جولای در جریان یک گفتگو به آنها تعهد سپرده که گذرگاه‌های مرزی را باز نگه دارد و اجازه رفت و آمد با شناسنامه و کارت شناسایی را بدهد. اما یک روز پس از این گفتگو مرز اسپین بولدک بسته شد. همچنین به کسی اجازه رفت و آمد بدون پاسپورت و ویزا داده نشده است.

در جریان این اقدام، آنها اعتراضات خود را از سر گرفتند و به دولت گفته‌اند که اگر به تعهداتی که به این افراد داده‌اند، پایبند نباشند، دامنه اعتراضات خود را گسترش می‌دهند.

یکی از اعضای این جنبش به شبکه طلوع نیوز گفته است که مقامات پاکستانی به آنها قول داده بودند که اجازه سفر با تذکره بدهند، اما آنها به وعده خود عمل نکرده‌اند.

این تظاهرات بخشی از اعتراضاتی است که از سال 2023 در واکنش به اقدام دولت پاکستان مبنی بر اخذ ویزا و پاسپورت برای رفت و آمد به دو طرف مرز آغاز شده است.

در جریان ده ماه از این اعتراضات گذرگاه مرزی اسپین بولدک-چمن هرازگاهی بسته می‌شود.

این گذرگاه یکی از مراکز اصلی تجاری و رفت وآمد بین افغانستان و پاکستان است که مسدود شدن آن خسارات قابل توجهی به تجار و بازرگانان زده است.

پیشنهاد:   برگزاری نشست مشترک نیروهای مرزبانی ایران و افغانستان
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30790

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *