پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

حقانی: تمام تجهیزات نظامی در اختیار نیروهای امنیتی است

به گزارش ایراف، وزارت کشور طالبان در خبرنامه‌ای گفته است که طالبان 230 هزار نیروی پلیس در اختیار دارد.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت کشور طالبان در این خبرنامه گفته است که وزیر کشور طالبان دلیل امنیت افغانستان را هماهنگی میان اداره اطلاعات طالبان، وزارت‌های دفاع و کشور دانسته است.

حقانی روز گذشته در سخنرانی خود در همایشی که در کابل برگزار شد، مدعی شده است که وجود امنیت در افغانستان باعث جلب اعتماد جهان به این کشور شده است.

او همچنین در بخش دیگری از این سخنان افزوده است که تمامی تجهیزات نظامی کشور در اختیار مسئولان و نیروهای امنیتی کشور است.

این درحالی است که گزارش‌های متعددی از تسلیحات برجای مانده نیروهای آمریکایی در افغانستان وجود دارد.

ژنرال عبدالقیوم، رییس انجمن کهنه سربازان پاکستانی  چند روز پیش با اشاره به میزان تسلیحات برجای مانده نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت: آمریکا ۷ میلیارد دلار سلاح شامل ۷۸ هواپیما، ۹هزارو ۵۲۴ موشک هوا به زمین، ۴۰هزار خودروی نظامی، ۳۰۰هزار سلاح، ۱.۵ میلیون اسلحه سبک و ۴۲هزار تجهیزات دید در شب در افغانستان برجای گذاشته است.

به اعتقاد او اکنون این تسلیحات به دست گروه‌های تروریستی افتاده است.

همچنین روزنامه هندی، دیکن هرالد چندی پیش گزارش داده بود که گزارش‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که تسلیحات پیشرفته‌ای که ارتش آمریکا در افغانستان پس از عقب نشینی در سال 2021 برجای مانده است از طریق پاکستان به جامو و کشمیر منتقل می‌شود.

در این گزارش آمده است که آژانس‌های اطلاعات مرکزی قبلاً نشان داده بودند که تدارکات، تسلیحات و مهمات مورد استفاده در حمله تروریستی پونچ سال گذشته که منجر به کشته شدن پنج سرباز شد، از افغانستان تحت حاکمیت طالبان است.

پیشنهاد:   عبدالحمید خراسانی؛ حامی عدالت یا سوداگر قدرت؟

تحقیقات همچنین حاکی از آن است که گلوله‌های مورد استفاده در حمله پونچ از افغانستان بوده است که توسط نیروهای آمریکایی پس از عقب نشینی در این کشور به جا مانده است.

نیروهای امنیتی اغلب تسلیحات پیشرفته‌ای فراتر از AK-47 را از مهاجمان کشته شده کشف کرده‌اند.

هنگامی که نیروهای آمریکا در آگوست ۲۰۲۱ از افغانستان خارج شدند، انبار قابل توجهی از تجهیزات نظامی از جمله سلاح‌های سبک، مهمات، خودروهای زرهی و فناوری‌های نظارتی پیچیده را برجای گذاشتند.

این درحالی است که علیرغم تلاش‌ها برای از کار انداختن برخی تجهیزات پیشرفته، مقدار قابل توجهی از سلاح‌های کاربردی به دست طالبان افتاد.

در این رابطه مطالعه رییس انجمن کهنه سربازان پاکستان: آمریکا تسلیحات خود را در افغانستان رها کرد تا پاکستان را ناامن کند پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30351

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *