پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

روسیه: جامعه جهانی از فعالیت تروریسم در افغانستان نگران است

به گزارش ایراف، آندری رودنکو، در نشست کارگروه ضدتروریسم بریکس در مسکو براساس گزارش اخیر گروه نظارت بر تحریم های شورای امنیت مطرح کرد که :«گروه های تروریستی نه تنها به دنبال تقویت نفوذ در مناطق جنگی کنونی هستند، بلکه به دنبال ایجاد یک پایگاه قوی برای کنترل در منطقه هستند.»

تیم نظارت بر تحریم های شورای امنیت در گزارشی در ماه گذشته از فضای امن افغانستان برای فعالیت ها و تحرکات گروه های تروریستی خبر داده بود.

براساس این گزارش، منعطف بودن طالبان در برابر این گروه ها منجر به سرایت نفود تروریسم به کشورهای همسایه شده است.

رودنکو همچنین با اشاره به حمله داعش به تالار کروکوس در مسکو گفته است که حملات تروریستی هرسال «پیچیده تر» و «وحشیانه تر» می شود.

افزون بر این، سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه نیز از وجود «تروریسم در افغانستان» ابراز نگرانی کرد. او روز گذشته، سه شنبه، دوم مردادماه در همین نشست مطرح کرد که تروریسم در افغانستان نگرانی های جهانی را دامن زده است.

او در این سخنرانی ضمن اشاره بر تروریسم افغانستان، خاورمیانه و شمال سوریه بر نظارت دقیق بر این شرایط جهت مبارزه و سرکوب چالش های جدید تاکید کرد.

مساله تروریسم ناشی از افغانستان به یکی از نگران های جدی و فزاینده منطقه و جهات به ویژه پس از حملات داعش در کشورها مختلف بالا گرفته است.

بسیاری از کشورها همچنان افغانستان را منشا بی ثباتی می دانند که بازگشت طالبان به قدرت این مساله را تقویت کرده است.

هرچند طالبان بارها مدعی شده‌اند که افغانستان پناهگاه هیچ گروه تروریستی نیست و این گروه اجازه فعالیت آنها از خاک افغانستان و آسیب رساندن به کشورهای دیگر را نمی دهند.

پیشنهاد:   تجلیل از شهدای افغانستانی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

در این رابطه مطالعه مجاهد: به هیچ کشوری از خاک افغانستان آسیب نرسیده است پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30207

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *