جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

بازداشت ۴۰۰ پناهجوی غیرقانونی در ترکیه طی یک هفته-دیده‌بان حقوق بشر پلیس ترکیه را متهم به بدرفتاری با مهاجران افغان کرد- ایراف

به گزارش ایراف؛ دیده‌بان حقوق بشر در تازه‌ترین مورد در گزارشی ادعا کرده است که نیروهای ترکیه با مهاجران افغان و سوری رفتار غیرانسانی داشته‌اند.

در گزارش دیده‌بان حقوق بشر آمده است که باید درباره تمامی رفتارها و مجازات‌های وحشیانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز نیروهای ترکیه تحقیق انجام شود.

در این گزارش به شکنجه شدن مهاجران افغان از سوی نیروهای ترکیه اشاره شده و گفته شده است که این مهاجران با خشونت از این کشور اخراج شده‌اند.

در بخش دیگری این گزارش آمده است: «ما موارد زیادی از رفتار غیرانسانی نیروهای ترکیه با پناهجویان افغان را ثبت کرده‌ایم. امیدواریم در مورد تمامی رفتارها و مجازات‌های وحشیانه، غیرانسانی، تحقیرآمیز ترکیه بررسی شود، چون نیروهای ترکیه پناهجویان افغان و سوری را شکنجه و با خشونت از آن کشور اخراج کرده‌اند.»

طالبان نیز به گزارش دیده‌بان حقوق بشر واکنش نشان داده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در تازه‌ترین اظهاراتش گفته است که حکومت این گروه، بارها نگرانی خود را در مورد آزار و اذیت مهاجران افغان با کشورهای مربوطه در میان گذاشته است.

مجاهد افزوده است: طالبان در تلاش است تا پناهجویان افغان را به کشورشان بیاورد و کشورها نیز باید با مهاجران برخورد خوب داشته باشد. ما در این راستا در حال مذاکره با نمایندگان این کشورها هستیم و تلاش می کنیم تا به این روند پایان دهیم.

این درحالی است که سازمان بین‌المللی مهاجرت در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که در سه ماه گذشته، ۸۵۸ هزار و ۱۷۰ نفر از ایران و پاکستان به افغانستان بازگشته‌اند. به گفته این سازمان در این مدت ۵۳۲ هزار و ۸۵۴ نفر نیز به ایران و پاکستان مهاجرت کرده‌اند.

پیشنهاد:   محدودیت‌ مراسم عزاداری محرم در سه منطقه کابل؛ علمای شیعه با رسانه‌ها صحبت نکنند

براساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، ۷۴ درصد افغان‌ها به صورت داوطلبانه و ۱۹ درصد دیگر به دلیل ناامنی از پاکستان به افغانستان بازگشته‌اند.

گزارش دیده‌بان حقوق بشر در حالی منتشر می‌شود که کشورهای همسایه و منطقه از جمله ترکیه و پاکستان بدون درنظر گرفتن قوانین بین‌المللی با مهاجران افغان رفتارهای غیرانسانی داشته‌اند.

چالش‌های امنیتی و اقتصادی از جمله فقر و بیکاری در سه سال اخیر باعث شده تا هزاران جوان افغان راه مهاجرت قانونی و غیرقانونی را به کشورهای همسایه، منطقه و اروپایی در پیش گیرند. اما در راه رسیدن به این کشورها نیروهای امنیتی آنها با مهاجران افغان برخورد نادرست کرده‌اند.

پیشنهاد می شود:آغاز موج دوم اخراج مهاجران افغان از پاکستان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29773

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *