پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

تلاش تاجران افغان برای جایگزینی مسیر پاکستان به‌منظور صادرات میوه افغانستان- ایراف

به گزارش ایراف؛ پس از اعمال محدودیت‌ها از سوی پاکستان روی کالاهای صادراتی افغانستان بخصوص میوه تازه به این کشور، اتاق مشترک این دو کشور گفته است که از دو هفته به اینسو میوه های تازه افغانستان به پاکستان صادر نشده است.

خان‌جان الکوزی رئیس این اتاق می‌گوید که حکومت طالبان باید راه‌های بدیل را تقویت کند تا میزان صادرات میوه تازه و سبزی به کشورهای هند، بنگلادش و روسیه افزایش یابد.

الکوزی افزود: به هر نوعی که ممکن است باید کریدورهای هوایی فعال شود تا بعضی میوه‌ها و سبزی‌های ما که فصل‌شان کوتاه است و در مدت یک ماه تمام می‌شود باید به آن توجه شود.

در کنار این، نزدیک به یک ماه است که شماری از کامیون‌های حامل کالاهای بازرگانی افغانستان در گذرگاه تورخم از سوی پاکستان متوقف شده‌اند.

برخی از رانندگان در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفتند که پاکستان از آنان سند ورودی موقت می‌خواهد و این سند باید در افغانستان تهیه شود اما آنان را اجازه رفتن به افغانستان نمی‌دهد.

سالها است که پاکستان به دلایل مختلف باعث توقف کالاهای وارداتی و صادراتی افغانستان در مرزها می‌شود که این کار سبب می‌شود تا کالاهای صادراتی افغانستان از جمله میوه های تازه صادراتی افغانستان از بین برود.

تنش‌های اخیر سیاسی و امنیتی میان پاکستان و حکومت طالبان بر روابط اقتصادی میان دو کشور سایه افگنده، سیستم اقتصادی افغانستان بارها از این کار متاثر شده است و تجار افغان میلیون‌ها دلار ضرر کرده‌اند.

پیشنهاد:   هشدار درباره بارندگی در ۲۷ ولایت افغانستان
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29438

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *