پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

عامل حمله انتحاری در پاکستان «افغان است» | احضار کاردار سفارت طالبان در اسلام‌آباد-دومین عامل حمله «بنو» هم افغان است-ایراف

به گزارش ایراف؛ پس از آنکه یک حمله مرگبار در منطقه کانتون بنوی پاکستان در ۱۵ جولای امسال انجام شد و منجر به کشته شدن ۸ تن از نیروهای امنیتی و زخمی شدن چندین تن دیگر شد حالا یک منبع رسانه‌ای پاکستان ادعا کرده که هویت یکی از مهاجمان شناسایی شده است.

بنابر گزارش منبع عثمان ملقب به کامران از استان لوگر افغانستان است که یکی از عاملان این حمله بوده است.

این منبع رسانه‌ای افزوده است: عثمان‌الله از مبارزان فعلی طالبان افغانستان، به گروه جیش فارسان محمد وابسته به حافظ گل بهادر پیوسته بود و در حمله روز گذشته به کانتون بنو شرکت داشت که در تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شد.

براساس اعلام این منبع رسانه‌ای هویت سایر مهاجمان نیز در حال بررسی است که به زودی منتشر خواهد شد.

در رابطه به همین موضوع؛ وزارت خارجه پاکستان معاون سفارت طالبان در اسلام آباد را احضار کرده تا رویکرد قاطع پاکستان را در مورد حمله‌ای که منجر به کشته شدن نیروهای پاکستانی شده است به نماینده طالبان ارائه دهد.

براساس این گزارش؛ وزارت خارجه پاکستان از معاون سفارت طالبان در اسلام آباد خواسته است که در مورد افراد مسئول تحقیق کند تا از حملات بعدی جلوگیری شود.

پس از افزایش حملات تروریستی در خاک پاکستان در سه سال گذشته که منجر به کشته و زخمی شدن صد ها نیروی امنیتی این کشور شده، بارها پاکستان حکومت طالبان را متهم به پناه دادن تروریست‌ها کرده است.

در چند حمله اخیر که در خاک پاکستان صورت گرفت، حکومت پاکستان ادعا کرده است که این حملات در افغانستان طراحی و در پاکستان اجرا شده است که عاملان آن نیز افغان بوده‌اند. اما حکومت طالبان بارها ادعاهای مقامات پاکستانی مبنی بر پناه دادن تروریسم در افغانستان را رد کرده و آن را بی‌اساس خوانده‌اند.

پیشنهاد:   افغانستان با بحران انسانی بی‌سابقه روبه‌رو است

افزایش حملات تروریستی در پاکستان باعث تیرگی روابط میان این کشور و حکومت طالبان شده است تاهنوز پاکستان برای هدف قرار دادن تروریستان، چندین بار در داخل خاک افغانستان عملیات انجام داده و ادعا کرده است که در این عملیات ها دشمنان پاکستان را هدف قرار داده است.

پیشنهاد می شود: از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29432

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *