پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

حمله بر یک مرکز درمانی در پاکستان: 7 تن کشته شدند

به گزارش ایراف، ارتش پاکستان اعلام کرده در پی حمله یک گروه تروریستی به مرکز درمانی در ایالت خیبرپختونخواه پنج غیرنظامی کشته شدند. دو کودک، یک نگهبان این مرکز و دو کارمند زن شامل غیرنظامیان کشته شده هستند.

افزون بر این، دو سرباز و دو مهاجم نیز در میان کشته شدگان قرار دارند.

این حمله در منطقه دیره اسماعیل خیبرپختونخواه رخ داده است. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته‌اند.

همچنین، روز دوشنبه، 25 تیرماه حمله ای انتحاری در یک مرکز نظامی در منطقه «بنو» خیبرپختونخواه رخ داد. در نتیجه این حمله هشت سرباز پاکستانی و 10 مهاجم کشته شدند.

ارتش پاکستان در بیانیه خود مدعی شده است که این حملات از خاک افغانستان سازماندهی شده است.

این حمله هنگامی رخ داده است که مهاجمان یک خودروی بمب گذاری شده را در نزدیکی دیوار یک مرکز نظامی منفجر کرده اند.

ارتش پاکستان گروه حافظ گل از شاخه طالبان محلی پاکستان را عامل این حمله عنوان کرده است.

در همین رابطه، رسانه پاکستانی اکسپرس تریبون در سرمقاله خود نوشته است حمله به یک پایگاه نظامی در بنو نشان دهنده این است که دشمن جایی در اطراف است و لگد می‌زند.

این رسانه نوشته است اقدام تروریستی گروه حافظ گل بهادر در داخل افغانستان بار دیگر مواضع پاکستان را مبنی بر اینکه مرزهای غربی علت اصلی همه ناآرامی هاست، را ثابت کرد.

اکسپرس تریبون همچنین نوشته است تا زمانی که گروه طالبان مسئولیت خود را برای اقدام علیه عناصر یاغی در خاک خود را متوجه نشود، هیچ چیز به خوبی تغییر نخواهد کرد.

پیشنهاد:   عضو پیشین مجلس نمایندگان: داعش در افغانستان با حمایت آمریکا علیه طالبان می‌جنگید

این تحلیل در ادامه افزوده است که شیوه عملیاتی چنین حملاتی الگوی مشابهی را به تصویر می‌کشد که در آن نیروهای امنیتی هدف اصلی هستند و این نشان دهنده این است که جنگ فرسایشی تا پیروزی دور است.

افزایش اقدامات تروریستی بار دیگر نیروهای مسلح را به سمت تجهیزات بالا سوق داده است. چنانچه عملیات پیشنهادات عزم استحکام نمونه ای از آن است.

این رسانه نوشته است اسلام آباد سعی کرده بود شکاف های جبهه استراتژیک را از طریق یک واکنش نظامی طراحی شده و در موزاییک دیپلماتیک با رسیدن به کابل و در نهایت با متقاعدسازی برطرف کند.

اکسپرس تریبون می‌گوید که حل این امر مستلزم درون نگری بین‌المللی است. تلاش‌های پاکستان برای از بین بردن بازیگران غیردولتی باید همراه با حمایت گسترده‌تر در قالب همکاری منطقه‌ای مبارزه با تروریسم باشد.

در جبهه داخلی نیز باید(دولت) ضمن پایان دادن به انزجار سیاسی و اتحاد،نیروهای امنیتی را قادر سازد تا بر دشمن نامرئی و بی چهره تمرکز کند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29374

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *