پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

انتقاد شدید حزب التحریر به یوناما: این نهاد تامین کننده منافع آمریکا است-ایراف

به گزارش ایراف، حزب التحریر در واکنش به گزارش تازه یوناما در مورد وزارت امر به معروف طالبان روز گذشته، شنبه 23 تیرماه این گزارش را حمله به ارزش‌های اسلامی دانسته است.

این حزب ضمن محکومیت این گزارش از طالبان نیز به دلیل برخورد مسالمت‌آمیز با این نهاد در افغانستان نیز انتقاد کرده و واکنش طالبان به این گزارش را ناکافی و ضعیف خوانده است.

حزب التحریر عملکرد یوناما را در تضاد با ارزش‌های اسلامی، ترویج کننده ارزش‌های لیبرال و تامین کننده منافع آمریکا در افغانستان می‌داند.

این گزارش همچنین می‌افزاید که این نهاد در پی تحت تاثیر قرار دادن هویت اسلامی است.

در ادامه این واکنش حزب التحریر عملکرد طالبان را در برخورد با فعالیت نهادها و احزاب مختلف دوگانه توصیف می‌کند.

چنانچه این حزب نوشته است: «یوناما با بی‌شرمی حکم امر به معروف را ظلم و خلاف حقوق بشر می‌داند؛ اما رویکرد حکومت طالبان در برابر آنها مدارا و مصلحت است. وقتی حزب التحریر به حکم امر به معروف عمل می‌کند، با دعوت گران حزب به شدت برخورد می‌شود و تحت نام تفرقه به زندان انداخته شده و مورد شکنجه قرار می‌گیرد.»

این حزب به طالبان در مورد نادیده گرفتن عملکرد یوناما هشدار داده است.

به باور این حزب چشم پوشی از فعالیت یوناما و سایر سازمان‌های بین‌المللی در افغانستان بخاطر بعضی منافع مادی، اشتباه بزرگ سیاسی است که عواقب زیان‌باری را در پی خواهد داشت.

دفتر معاونت سازمان ملل یا همان یوناما در تاریخ سه‌شنبه 19 تیرماه گزارشی پیرامون عملکرد سه ساله طالبان در مورد وضعیت حقوق بشر منتشر کرد.

پیشنهاد:   درخواست سازمان بهداشت جهانی برای کمک فوری به سیل‌زدگان افغانستان

در این گزارش ۳۰ صفحه‌ای یوناما عملکرد وزارت امر به معروف را «نقض کننده» شدید حقوق بشر خوانده است.

همچنین در این گزارش مواردی چون سفر زنان با محارم، تحمیل حجاب، ممنوعیت زنان برای حضور در فیلم‌ها را خلاف آزادی خوانده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست در واکنش به این گزارش انتقادات یوناما بر عملکرد وزارت امر به معروف را نابه‌جا خواند.

مجاهد این گزاش را تلاشی از زاویه دید غرب خواند و آن را نادرست عنوان کرد.

سخنگوی حکومت سرپرست در این باره گفت: افغانستان باید به عنوان یک جامعه اسلامی مورد بررسی قرار بگیرد.

او همچنین گفته است با حاکمیت حکومت سرپرست، همه حقوق شرعی اتباع در افغانستان تامین است، با همه مردان و زنان برخورد شرعی صورت می‌گیرد و احکام شرعی به عنوان قانون قابل اجرا است و در این مورد به هیچ کس ظلم نمی‌شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29150

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *