توزیع برق به شهرستان‌های کرخ و پشتون زرغون- ایجاد نیروگاه تولید برق بادی در هرات- ایراف نیوز

به گزارش ایراف، به گفته‌ مسئولان در این اداره دو موقعیت برای تولید برق بادی در هرات ایجاد شده و قرار است از طرف مسئولان مرکزی تایید و کار عملی آن آغاز شود.

خیر محمد معراج، رئیس اداره برق در ولایت هرات ادامه داد که با ایجاد این دو دستگاه تولیدی برق بادی بخشی از کمبود نیروی برق ساکنان این ولایت برطرف می‌شود.

معراج همچنین افزود هرات به ۲۲۰ میگاوات برق ضرورت دارد، در حالی‌که برق موجودی این ولایت در حال حاضر  ۱۸۰ میگاوات است.

رئیس اداره برق افزود که به دلیل کم‌بود برق همواره در فصل گرما و سرما که ضرورت بیشتر به آن می‌باشد به مشکل پرچوی روبرو هستند.

براساس اطلاعات، تعداد مشترکین 300 هزار بوده که در روی ایجاد یک نیروگاه دیگر توزیع برق در منطقه پل هاشمی کار جریان دارد و ایجاد این نیروگاه مشکلات کمبود برق را نیز برطرف می‌کند.

رئیس اداره برق همچنان از طرح توزیع برق به شهرستان‌های کرخ و پشتون زرغون خبر داده و گفته که در چند شهرستان دیگر کار توزیع برق جریان دارد.

گفتنی است که با آمدن طالبان تاکنون ۴ میلیارد افغانی پول‌های قرض گرفته شده، جمع آوری شده است.

با این حال بخش زیادی از برق مورد نیاز ولایت هرات از ایران و ترکمنستان تأمین می‌شود. تقریباً بیشتر برق افغانستان وارداتی است.

اخیراً نیز در پی افزایش دمای هوا گزارش‌هایی درباره قطع برق صادراتی ایران به هرات منتشر شده است. بیش از این نیز صحبت از تولید برق از راه انرژی‌های تجدیدپذیر در بین مقامات طالبان مطرح بود.

پیشنهاد:   علاقه‌‌مندی تاجر فرانسوی به سرمایه‌گذاری در معادن پنجشیر

ایران یکی از کشورهایی است که می‌تواند در تولید برق از طریق باد با افغانستان همکاری‌های مشترک داشته باشد، زیرا تجربه لازم در داخل ایران در این مورد وجود دارد.

پیشنهاد می شود: دسترسی بیشتر از یک میلیون نفر در افغانستان به برق خورشیدی

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28391

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *