فعال پاکستانی: به جای جنگ با طالبان گفت‌وگو کنید

به گزارش ایراف؛ حافظ نعیم الرحمن، رهبر جماعت اسلامی پاکستان نسبت به نتایج عملیات «عزم استحکام» هشدار داد و خواستار گفت‌وگو با طالبان در این باره شده است.

او که روز دوشنبه در نشستی در باجور سخن می‌گفت، تاکید کرد که پاکستان به ویژه مناطق پشتون‌نشین این کشور دیگر نمی‌توانند عملیات نظامی را تحمل کنند.

وی بر اهمیت گفت‌وگو تاکید کرد و افزود: گفت‌وگو تنها راه حل مشکلات است نه جنگ.

نعیم الرحمن خواستار گفتگو با طالبان شد و تاکید کرد که پاکستان باید با افغانستان گفتگو کند، زیرا افغانستان دشمن آنها نیست.

وی همچنین از طالبان خواست که از خاک خود علیه پاکستان استفاده نکنند.

رهبر جماعت اسلامی پاکستان همچنین خواستار تقویت صلح شد و در این راستا از همه احزاب و مردم خواست که اجازه هیچ‌گونه عملیات نظامی را ندهند.

او استدلال کرد که عملیات نظامی باعث ایجاد نفرت بین ارتش و غیرنظامیان می شود.

رهبر جماعت اسلامی پاکستان تاکید کرد که پاکستان نباید از سیاست خارجی خود برای منافع آمریکا استفاده کند. بلکه باید سیاست مستقلی در این زمینه داشته باشند.

اسلام آباد از زمان بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان تهدیدات امنیتی فزاینده‌ای را در خاک خود تجربه کرده و می‌گوید که این حملات از خاک افغانستان سرچشمه می‌گیرد.

در همین حال، این کشور به تازگی با طرح عملیات «عزم استحکام» به دنبال تامین امنیت خود به ویژه از جانب افغانستان است.

چنانچه به گفته آصف علی زرداری، وزیر دفاع پاکستان این عملیات پناهگاه های فرامرزی تی تی پی در خاک افغانستان را مورد حمله قرار می دهد.

پیشنهاد:   طالبان پاکستان: به کارزارهای انتخاباتی حمله نمی‌کنیم

او همچنین تاکید کرد که این روند ادامه خواهد یافت و با دولت افغانستان در مورد آن صحبت نخواهد شد.

اظهارنظرهایی که واکنش تند مقامات طالبان را برانگیخت.

وزارت دفاع طالبان در بیانیه‌ای گفت این اظهارات به نفع هیچ کسی نخواهد بود، سخنان خواجه آصف، ناسنجیده و تلاش برای گل آلود کردن آب است.

وزارت دفاع طالبان در این اعلامیه هشدار داد که هرکس به هر بهانه‌ای به حریم ما تجاوز کند، مسئولیتش با خود او خواهد بود.

در همین حال روز گذشته سایت المرصاد نزدیک به اداره اطلاعات طالبان نوشت: تحریک طالبان پاکستان (TTP) در نتیجه سیاست‌های نادرست و جنایات پاکستان ایجاد شد و اگر اکنون پاکستان رزمایش‌های آمریکایی‌ها را در خیبر پختونخوا و سایر مناطق آغاز می‌کند و به سربازان خارجی در خاک خود پناه می‌دهد، نتیجه آن در آینده خیلی بد خواهد بود. باید متذکر شویم که بر اساس اطلاعات استخباراتی، در نتیجه تصمیمات اخیر ارتش پاکستان، تشکیلات طالبان پاکستانی یا (TTP) افزایش چشمگیری داشته است.

پیشنهاد می شود: تهدید پاکستان به حمله بر پایگاه های «تی تی پی» در خاک افغانستان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28386

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *