مشکل رابطه با افغانستان با نوشیدن یک لیوان چای حل نمی شود-ایراف نیوز

به گزارش ایراف؛ بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پیشین و رییس حزب مردم پاکستان، روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری برحل مسایل افغانستان و پاکستان تاکید کرد.

او افزود: حل این تنش‌ها پیچیده است.

رییس حزب مردم پاکستان در این کنفرانس خبری گفت که مشکلات بین دو کشور با رفتن به افغانستان یا خوردن یک لیوان چای حل نمی‌شود.

کنایه‌ای که به نظر می‌رسد به سفر رییس پیشین اداره اطلاعاتی پاکستان، ژنرال فیض حمید به کابل پس از سقوط افغانستان به دست طالبان در دوره عمران خان و نوشیدن چای در هتل سرینا اشاره داشته باشد.

گفتنی است درسومین نشست دوحه در قطر، سفارت پاکستان در این کشورهیات طالبان را به یک مهمانی ویژه در سفارت خانه خود دعوت کرد.

اعجاز محمد، سفیر پاکستان در قطر این رابطه گفت که بسیار خوشحالم که میزبان هیات های دولت موقت افغانستان و پاکستان در دوحه 3 بودم.

زرداری همچنین در مورد حل مسایل بین دو کشور گفت باید توجه کرد که همه مسایل تحت کنترل افغانستان نیست.

این اظهارات او در واکنش به سخنان اخیر عمران خان از زندان است که گفته است پاکستان برای پیروزی در جنگ با تروریسم به حمایت طالبان افغانستان نیاز دارد.

نخست وزیر پیشین پاکستان در اظهارات روز جمعه خود از عدم سفر مقامات پاکستانی چون بلاول بوتو و اسحاق دار به کابل انتقاد کرد.

تنش‌های بین اسلام آباد و کابل پس از اظهارنظرهای اخیر خواجه آصف، وزیردفاع پاکستان مبنی بر حمله به اردوگاه‌های فرامرزی تی تی پی در افغانستان شدت گرفته است.

خواجه آصف چندی پیش در مصاحبه با بخش اردوی صدای آمریکا از حمله به پناهگاه های فرامرزی تی تی پی در خاک افغانستان تحت نام عملیات عزم استحکام خبر داد.

پیشنهاد:   فعال شدن چرخه ترور در پاکستان | کشته شدن یک مقام امنیتی پاکستان توسط تی تی پی

او تاکید کرد که هیچ دلیلی برای مذاکره با تی تی پی وجود ندارد.

آصف در بخش دیگری از این گفت‌وگو بیان کرد که در صورت ضرورت و به دلیل آنکه موضوع امنیت پاکستان خیلی مهم است، به پناهگاه‌های تی تی پی حمله خواهد کرد.

این مقام پاکستانی در ادامه گفت که این گروه از افغانستان فعالیت می‌کند، با این حال پناهگاه‌هایی در داخل افغانستان نیز دارد.

او همچنین در مصاحبه با بی بی سی بر انجام این حملات تاکید کرد.

آصف گفت: اگر مورد حمله قرار بگیریم، حمله خواهیم کرد.

این اظهارات او با واکنش‌های مختلف در داخل پاکستان و افغانستان مواجه شد.

احزاب سیاسی پاکستانی این اظهارات را به معنای جنگ منطقه‌ای توصیف کردند.

سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به این سخنان گفت نه ما به کسی ضرر می‌رسانیم و نه اجازه می‌دهیم کسی به ما ضرر برساند.

وزارت دفاع طالبان نیز در اعلامیه‌ای گفت که این اظهارات به نفع هیچ کسی نخواهد بود، سخنان خواجه آصف، ناسنجیده و تلاش برای گل آلود کردن آب است.

وزارت دفاع طالبان در این اعلامیه هشدار داد که هرکس با هر بهانه‌ای به حریم ما تجاوز کند، مسئولیت عواقب آن به دوش او خواهد بود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *