جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

سهیل شاهین: مشکلات افغانستان با گفت‌وگو حل شود نه با جنگ، فشار و تحریم

به گزارش ایراف؛ سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر در گفت‌وگو با یک خبرنگار پاکستانی گفته است که طالبان در جنگ با تروریست مستقل عمل می‌کند.

او حضور داعش در افغانستان را پایان یافته دانست و ‌افزود که سازمان‌دهندگان داعش به کشورهای دیگر منطقه رفته‌اند.

شاهین در ادامه تاکید کرد که طالبان مستقل هستند و داعش بر خلاف طالبان عمل می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت: زمانی‌که تازه آمده بودیم، حمله (داعش) می‌کردند و تعدادی از مسئولان ما را نیز شهید کرده بودند، در مقابل آنان جنگ ما از ابتدا آغاز شده بود و این مستقلانه است. آن‌طور که داعش به مسکو و کشورهای دیگر حمله کرده و آنان [مقام‌ها در مسکو] در مقابل‌شان عملیات می‌کنند، آن بحث خودشان است؛ اما افغانستان به شکل خود پیکار می‌کند. به‌خاطری‌که آنان گروهی هستند که نمی‌خواهند در افغانستان نظام اسلامی باشد.

این در حالی ا‌ست که رییس‌جمهور روسیه چند روز پیش طالبان را همچون متحد کشورش در جنگ با تروریست خوانده بود.

رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر درباره نشست سوم دوحه نیز گفت که شرکت کننده‌های این نشست سودمندی کار طالبان در مبارزه با مواد مخدر را دانسته و تعهد کرده‌اند که در زمینه کشت بدیل با کشاورزان افغان همکاری می‌کنند.

به باور او، آنچه طالبان در سه سال گذشته در پیکار با مواد مخدر و درمان معتادان کرده، در بیست سال گذشته انجام نشده بود.

سهیل شاهین افزوده است: «تمام کسانی‌که در نشست حضور داشتند، دانستند که کارزار پیکار با مواد مخدر که در افغانستان انجام شده است بسیار موفقانه بوده و موفقیتی که افغانستان در سه سال در ممنوعیت کشت مواد مخدر و درمان معتادات حاصل کرده است در بیست سال گذشته انجام نشده بود.»

آقای شاهین در بخش دیگر از این گفت‌وگو با خبرنگار پاکستانی، ثبات افغانی در برابر ارز خارجی را نبود فساد و اقدام‌های موثر بانک مرکزی افغانستان مطابق به شرایط روز دانسته است.

شاهین درحالی این موضوعات را مطرح کرده است، که طالبان می‌گویند که داعش در افغانستان حضور ندارد که به گزارش این رسانه، «ذاکرالله» معروف به «ابوبشیر» در جریان عملیات طالبان در شهرستان «اچین» ننگرهار کشته شده است.

طالبان روز گذشته، عملیات اطلاعاتی را علیه داعش در شهرستان مومند دره ننگرهار به راه انداخته بود.

این ولایت از سال ۲۰۱۵ به خاستگاه داعش در افغانستان تبدیل شده است. در واقع، نواحی شرقی و شمال شرقی افغانستان به عنوان دژ اصلی داعش شناخته شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28339

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *