یک سایت درآمدزایی سرمایه شهروندان افغانستان را مسدود کرد-ایراف نیوز

به گزارش ایراف؛ کاربران در این سایت می‌توانستند با دیدن ویدیوهای تبلیغاتی، ایجاد ترافیک آنلاین، خرید بسته‌ها و دعوت دوستان‌شان به سایت، سود روزانه کسب کنند.

مشخص نیست چه تعداد از شهروندان افغانستانی با امید به کسب سود در این سایت سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما در میان آن‌ها صدها زن نیز شامل هستند که به دلیل بیکاری و عدم اجازۀ کار از سوی طالبان در این وب‌سایت سرمایه‌گذاری کرده بودند و هیچ سودی نگرفته‌اند.

براساس ادعای برخی کاربران میتامکس، بسته‌های آن از ۹۰ دلار تا ۱۲۰۰ دلار بود و هر کاربر با خرید بسته اجازۀ تماشای ویدیوهای تبلیغاتی و سود درصدی روزانه را داشت.

یک فعال اقتصادی معتقد است که وزارت مخابرات طالبان باید جلوی فعالیت این‌گونه سایت‌ها را در داخل افغانستان بگیرد. این درحالی است که هفتۀ گذشته بانک مرکزی افغانستان در کنترل حکومت طالبان اعلام کرد که فعالیت صرافی‌ها و اپلیکیشن‌های آنلاین ممنوع است و هیچ‌گونه جوازی برای آن‌ها صادر نشده است.

پیش از این هم در یک اقدام مشابه صدها شهروند افغانستان پول‌هایشان را از طریق سرمایه‌گذاری در یک شرکت آنلاین به نام E Nuri از دست دادند.

در دوران جمهوریت نیز گزارش‌هایی از کلاهبرداری شرکت‌های هرمی و نیمه هرمی در کابل که زیر نام فعالیت بازاریابی شبکه‌ای فعالیت داشتند، منتشر شده است.

با وجود بسته شدن ناگهانی میتامکس و نامعلوم بودن سرنوشت سرمایه‌های کاربران افغان این شرکت، برخی از کاربران در گروه‌های تلگرام و فیسبوک به معرفی وب‌سایت‌های مشابهی پرداخته و از دوستان خود می‌خواهند که در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28325

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *