طالبان پاکستانی برای «جهاد» با ارتش پاکستان تشکیل شد-ایراف نیوز

به گزارش ایراف؛ المرصاد رسانه ‌نزدیک به اداره اطلاعات طالبان با انتشار مطلبی با عنوان «پاکستان در دام جدید آمریکا» در وب‌سایت خود نوشته است، حضور آمریکا و متحدانش در افغانستان باعث شد که عده‌ای از مردم پاکستان برای ادای مسئولیت دینی خود در کنار افغان‌ها علیه آمریکا ایستادند. «از آنجایی‌که ارتش پاکستان همواره به ساز آمریکا می‌رقصد، به درخواست غرب جنایات اسرائیل‌گونه‌ای خود را بر مسلمانان سوات و وزیرستان آغاز کرد که در نتیجه این جنایات، مجاهدین پاکستان به تحریک طالبان پاکستان (TTP)  تبدیل شده و علیه ارتش به جهاد پرداختند.»

المرصاد در ادامه نوشته است که تحریک طالبان پاکستان (TTP) در نتیجه سیاست‌های نادرست و جنایات پاکستان ایجاد شد و اگر اکنون پاکستان رزمایش‌های آمریکایی‌ها را در خیبر پختونخوا و سایر مناطق آغاز می‌کند و به سربازان خارجی در خاک خود پناه می‌دهد، نتیجه آن در آینده خیلی بد خواهد بود. باید متذکر شویم که بر اساس اطلاعات استخباراتی، در نتیجه تصمیمات اخیر ارتش پاکستان، تشکیلات طالبان پاکستانی یا (TTP) افزایش چشمگیری داشته است.

المرصاد خطاب به مردم پاکستان نوشته است که اگر جلوی این تصمیمات ارتش را نگیرید، شعله‌های آتشی که توسط ارتش روشن شده است، به دامن آن‌ها نیز خواهد رسید.

المرصاد درحالی از گسترش تی تی پی گزارش داده که این روزها تنش میان طالبان و پاکستان به اوج خود رسیده است.

در روزهای گذشته وزیر دفاع پاکستان طالبان را تهدید کرد که در صورت ادامه حملات بر پاکستان از خاک افغانستان آنها این کشور را هدف قرار خواهند داد. هرچند که این سخن او با واکنش‌های زیادی همراه شد، اما مقامات دولت پاکستان عملیات «عزم استحکام» را با هدف کاهش حملات تی تی پی در خاک خود آغاز کرده‌اند.

در نشست دوحه سه نیز پاکستان درباره تهدیدهای تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28299

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *