وزارت بهداشت طالبان به دنبال همکاری با برنامه جهانی غذا در افغانستان

به گزارش ایراف، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت با نشر خبرنامه‌ای گفت که شائو لی، مسئول برنامه جهانی غذا برای ‎افغانستان (WFP) با نورجلال جلالی، سرپرست وزارت بهداشت طالبان دیدار کرده است.

وزارت بهداشت طالبان گفت: در این دیدار پیرامون توسعه ارائه خدمات بهداشتی برای کودکان مبتلا به سوءتغذیه و مادران و چگونگی اجرای سایر طرح‌های حمایتی مرتبط با تغذیه گفتگو شده است.

نورجلال جلالی در این دیدار از تلاش‌های این سازمان قدردانی کرده و خواستار همکاری طولانی و همراه با توسعه خدمات برنامه جهانی غذا در افغانستان شده است.

برنامه جهانی غذا گفته است که کودکان بار اصلی کاهش کمک‌ها به افغانستان را تحمل می‌کنند و برای رسیدگی به وضعیت آنان تأمین مالی پایدار حیاتی است.

دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) گزارش داده بود که میلیون ها نفر در افغانستان با «ناامنی غذایی» مواجه هستند.

نهادهای سازمان ملل متحد پیش از این نیز بارها از تأثیرات کاهش کمک‌ها بر روند امدادرسانی در افغانستان، هشدار داده‌اند.

براساس آمار اوچا، در سال جاری میلادی ۲۳.۷ میلیون نفر در افغانستان به کمک نیاز دارند، اما آن‌ها تنها می‌توانند به حدود ۱۷ میلیون نفر کمک کنند. 

افغانستان به دلیل شرایط اقتصادی با فقر فراگیر روبرو است. بسیاری از نهادهای کمک‌رسان سعی دارند شرایط را بهبود ببخشند، اما تحریم طالبان شرایط اقتصادی را در این کشور بدتر کرده است.

پیشنهاد:   آموزش خیاطی به زنان افغان توسط سازمان ملل
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28258

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *