آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال

به گزارش ایراف، وزارت بهداشت طالبان گفته است که روز دوشنبه هشتم جولای (۱۸ تیر) کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در ۲۳ ولایت افغانستان آغاز شده است.

شرافت زمان امرخیل، سخنگوی این وزارتخانه با فرستادن پیام ویدیویی به خبرنگاران گفت که در این کمپین، نزدیک به ۸ میلیون کودک زیر سن پنج سال واکسن دریافت می‌کنند.

به گفته امرخیل، این کمپین واکسیناسیون از ۸ تا ۱۱ جولای ادامه خواهد داشت و در آن، میلیون‌ها کودک در برابر ویروس فلج اطفال از طریق واکسن ایمن می‌شوند.

او افزود: وزارت بهداشت و درمان از بزرگان قومی، علمای دینی، استادان می‌خواهد با واکسیناسیون همکاری کنند تا ما بتوانیم، فلج اطفال را در افغانستان محو کنیم.

درهمین حال، سازمان جهانی بهداشت نیز گفته است که این کمپین واکسیناسیون قرار است فردا در ولایت‌های مختلف افغانستان آغاز به کار کند. این سازمان از همه شهروندان به ویژه والدین خواسته است که سهم خود را برای افغانستان عاری از بیماری فلج اطفال انجام دهند.

این درحالی است که روز 16 تیرماه یک منبع پزشکی از ثبت دو مورد مثبت بیماری پولیو یا فلج اطفال در قندهار، شهرستان‌های شاه‌ولی‌کوت و ارغستان این ولایت خبر داده است.

دومین دور کمپین ملی واکسیناسیون فلج اطفال با همکاری نهادهای بین‌المللی ماه گذشته در سراسر افغانستان آغاز شد و این کمپین به مدت چهار روز ادامه یافت که به گفته وزارت صحت بهداشت طالبان در آن بیش از ۱۱.۲ میلیون کودک واکسن فلج اطفال دریافت کردند.

همچنین نخستین دور کمپین ملی واکسن فلج اطفال در ماه اپریل در افغانستان راه‌اندازی شد که در مدت چهار روز حدود ۱۱ میلیون کودک زیر پنج سال واکسن دریافت کردند.

پیشنهاد:   همکاری چین با حوزه پزشکی-بهداشتی افغانستان

افغانستان و پاکستان دو کشوری در جهان اند که هنوز هم بیماری فلج اطفال شایع است و کودکان آسیب می‌بینند. آمارها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳ شش واقعه فلج اطفال در شرق افغانستان ثبت شد که دلیل آن به گفته مقامات، برگشت مهاجران افغان از پاکستان بود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28249

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *