والی طالبان در بامیان: حقایق و اهداف قیام عاشورا را به درستی بازگو کنیم-ایراف نیوز

به گزارش ایراف، عبدالله سرحدی، والی بامیان امروز شنبه، 16 تیر در یک گردهمایی بزرگ با حضور شماری از مبلغان، ائمه مساجد، مسئولان دفاتر مراجع عظام و علمای دین که از سوی دفتر مراجع آیت الله سیستانی در مدرسه علمیه تربیت مدرس اهل‌بیت در مرکز بامیان برگزار شد، گفت: عاشورای حسینی نزدیک است به همین خاطر علما و مبلغان دین وظیفه دارند حقایق و اهداف قیام عاشورا و احکام دین را به صورت درست به مردم بازگو کنند.

او همچنین گفت: شما باید راه و طریقت و مکتب امام حسین(ع) را در جامعه اسلامی تبلیغ و ترویج کنند.

والی (استاندار) بامیان گفت: باید اهداف قیام امام حسین(ع) و مظلومیت شهدای کربلا به صورت درست آن در بین مردم تبلیغ شود.

سرحدی قیام عاشورا و اهداف آن را الگویی برای جهان و به ویژه مسلمانان عنوان کرد و گفت: این وظیفه علما و مبلغان دین را به صورت درست آن به مردم بازگو نموده تا آنها راه و طریقت و مکتب امام حسین(ع) را در جامعه اسلامی تبلیغ و ترویج کنند.

والی طالبان با بیان اهمیت نقش علما در جامعه بیان کرد که تنها با آموزش صحیح و بیان درست احکام دینی می‌توان جامعه‌ای سالم به دور از افراط‌گرایی و خرافات ایجاد کرد.

این مقام طالبان در بامیان در ادامه همکاری مستمر بین علمای دین و نهادهای مختلف برای رسیدن به این هدف را ضروری دانست و گفت: علمای دین و طلاب وظیفه دارند تا دستورات و احکام دین را به شکلی درست به مردم بیان کرده و جامعه را از خرافات و افراطی گرایی به سوی فرهنگ ناب اسلامی هدایت کنند.

پیشنهاد:   آمار زائران قربانی گرما در عربستان از هزار نفر فراتر رفت؛ درگذشت ۱۴ زائر ایرانی

این اظهارات در آستانه آغاز ماه محرم درحالی مطرح می‌شود که محمد اکبری، معاون شورای علمای شیعه افغانستان گفت: طالبان باید تلاش کنند در ایام محرم از اقدامات حساسیت برانگیز جلوگیری کنند.

او در مصاحبه با خبرگزاری ابنا گفت مام حسین(ع) و سید جوانان اهل بهشت در راه خدا و حفاظت و حراست از اسلام شهید شد و این مساله، ایجاب می‌کند که در راستای برگزاری هرچه بهتر مراسم عاشورا، توافق و هماهنگی بین شیعیان افغانستان و طالبان صورت بگیرد.

معاون شورای علمای شیعه درهمین رابطه گفته است که طالبان باید در ایام محرم تلاش کند تا از اقدامات حساسیت برانگیز جلوگیری کند.

اکبری در بخش دیگری از این مصاحبه گفته است که هرچند تاکنون جلسه‌ای بین طرفین درباره چگونگی این مراسم برگزار نشده است اما امیدواریم که این مراسم با تفاهم انجام شود.

چندی پیش، شیخ عزیزالرحمان، رییس اداره امر به معروف طالبان بر تأمین امنیت مردم در ایام محرم تأکید کرد و گفته بود که حکومت سرپرست تلاش می‌کند تا مراسم عاشورای امسال را در یک فضای امن مانند آنچه در سال‌های گذشته اتفاق افتاد، بدون نگرانی برگزار کند.

همچنین احمدالله متقی، رییس اطلاعات و فرهنگ هرات نیز گفته است که امنیت مهمترین موضوع بوده و حکومت سرپرست خود را متعهد به تامین امنیت مردم در مراسم عاشورا می‌داند.

در روزهای گذشته شورای علمای شیعه افغانستان از طالبان خواستند در ایام محرم اقدامات حساسیت برانگیز نکنند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28048

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *