پیام تبریک رهبر انقلاب به رییس جمهور منتخب-ایراف نیوز

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پیامی ضمن تشکر از مردم و فعالان عرصه انتخابات و تبریک به مسعود پزشکیان، رییس جمهور منتخب، گفتند راه شهید رئیسی را ادامه دهید.

به گزارش ایراف، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پیامی به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم از همه نامزدان و فعالان عرصه انتخابات تشکر کردند.

رهبر انقلاب در این پیام ضمن اشاره به برگزاری انتخاباتی شفاف و آزاد فرمودند: «مسئولان محترم برگزاری انتخابات، با شتاب لازم و امانت کامل، وظایف خود را انجام دادند و مردم عزیز با احساس مسئولیت به میدان آمدند و صحنه ای گرم و پرشور آفریدند و صندوق های انتخاباتی را در دو مرحله با بیش از 55 میلیون رأی انباشتند.»

حضرت آیت الله خامنه ای، این انتخابات را حرکتی بزرگ در مواجهه با غوغای دست ساز تحریم انتخابات نامیدند که دشمنان ملت ایران برای القای ناامیدی و بن بست به راه انداخته بودند که پاسخ مردم ایران کاری درخشان و فراموش نشدنی است.

ایشان ضمن تبریک به ملت و رییس جمهور منتخب همه را به همکاری و نیک اندیشی در جهت پیشرفت و عزت روزافزون توصیه و تشویق کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین توصیه کردند که رفتارهای رقابتی در دوره انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و هرکس در توان خود برای آبادانی مادی و معنوی کشور تلاش کند.

حضرت آیت الله خامنه ای، همچنین ضمن تبریک به منتخب مردم ایران توصیه کردند که با توکل بر خدا به افق های بلند و روشن چشم بدوزند و در ادامه راه شهید رئیسی از ظرفیت های فراوان کشور به ویژه منابع انسانی جوان و انقلابی و مؤمن و پیشرفت کشور بیشترین بهره را ببرند.

پیشنهاد:   پزشکیان: روابط با همسایگان را هرگز کنار نمی‌گذاریم

پس از دو دور رقابت در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران مسعود پزشکیان با پیروزی بر سعید جلیلی، نهمین رئیس جمهور ایران شد.

او در دور دوم انتخابات با کسب 16 میلیون و 384 هزار رای راهی پاستور شد.

پزشکیان 69 ساله و اهل مهاباد است. او فوق تخصص جراحی قلب دارد و در جنگ ایران و عراق مسئولیت اعزام اکیپ های پزشکی به جبهه با او بود.

او از سال 1373 تا 1379 به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تعیین شد.

پزشکیان در سال 1379 معاون وزارت بهداشت شد.

نهمین رییس جمهور ایران در دوره اصلاحات به عنوان وزیر بهداشت کار کرد. سپس پنج دوره نماینده  مردم شهرهای تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بود.

او در دوره دهم مجلس، به عنوان نائب رییس مجلس انتخاب شد.

قرار است مراسم تحلیف ریاست جمهوری او در نیمه اول مرداد برگزار شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28029

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *