میزان سرمایه‌گذاری افغان‌ها در ایران به ۳ میلیارد دلار رسیده است

به گزارش ایراف، خانجان الکوزی، معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت: شرایط در ایران خوب است، برق دارند. در زمان تغییرات در افغانستان، شماری از مردم با مشکلات زیادی روبرو شدند، بنابراین شرایطی پیش آمد که از نظر معنوی به ایران رفتند. اگرچه شرایط در افغانستان بهتر شده، اما اکنون به ایران می‌روند.

وی در ادامه اشاره کرد: آنجا امکانات برای خانواده، آموزش، برخی امکانات دیگر وجود دارد. شماری از آنها در ایران مشغول تجارت هستند. افغان‌ها در ایران سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند.

الکوزی بیان کرد: بسیاری از تاجران افغان سرمایه‌های خود را به ایران منتقل کرده‌اند. آنها در بخش‌های مواد غذایی، نوشابه‌ها و سایر زمینه‌ها سرمایه‌های بسیاری را به کار انداخته‌اند.

همچنین اشاره کرد: میزان سرمایه‌گذاری افغان‌ها در ایران به سه میلیارد دلار رسیده است. بیشتر آنها سرمایه‌گذارانی هستند که پس از حاکمیت دوباره طالبان در افغانستان به ایران رفته‌اند.

در حقیقت با به قدرت رسیدن طالبان، علاوه بر خروج تقریباً همه سرمایه‌گذاران خارجی، بسیاری از سرمایه‌گذاران افغان نیز سرمایه‌ها و شرکت‌های خود از افغانستان بیرون بردند. تاجران نیاز به ثبات و امنیت دارند و از این رو مجبور به ترک افغانستان شدند.

پیشنهاد:   افغانستان: حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق نقض آشکار موازین دیپلماتیک است
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23990

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *