جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

لاوروف

«سرگئی لاوروف» در یک نشست خبری از دولت طالبان خواست تا برای به رسمیت شناسی، اقوام دیگر افغانستان را نیز در حکومت سهیم کند.

به گزارش ایراف؛ وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر بر ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه روسیه سهم احزاب سیاسی دیگر کشور را در حکومت کنونی نیز مهم می‌داند.

لاوروف در این باره گفت: «ما تاکنون با طالبان تماس‌های منظمی داشته‌ایم، از جمله مسائلی که باید حل شود تا طالبان همچون یک دولت فراگیر شناخته شود این است که آنان باید برای ایجاد یک دولت جامع که نه‌تنها قوم پشتون بلکه سایر اقوام تاجیک و هزاره‌ها را نیز نمایندگی کند، ایجاد کند. ما به طالبان توصیه می‌کنیم که دیگر احزاب سیاسی را به یک ائتلاف دعوت کنند».

تاکنون امارت اسلامی درباره این سخنان وزیر خارجه روسیه اظهارنظر نکرده‌ اما پیش از این گفته است که حکومت کنونی فراگیر بوده و کشورهای دیگر نباید در مسائل داخلی افغانستان مداخله کنند.

از سویی هم، برخی از آگاهان مسایل سیاسی تاکید می‌کنند که حکومت سرپرست باید به هدف رسمیت شناخته شدن، درخواست‌های جهان را بپذیرد.

هرچند پیش از این کشورهای ایران، هند، چین، دولت‌های آسیای میانه و مقام‌های سازمان ملل متحد بر ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان تاکید ورزیده‌اند؛ اما معاون سیاسی ریاست‌الوزراء گفته بود که امارت اسلامی به ایجاد حکومت فراگیر متعهد است و تلاش می‌کند تا چهره‌های‌ متخصص و متعهد از هر قوم و منطقه در حکومت حضور داشته باشند.

 

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=2030

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *