پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

سردار احمد شکیب

«سردار احمد شکیب» کاردار سفارت طالبان در پاکستان گفت: میانجی‌گری بین دولت پاکستان و تحریک طالبان پاکستان(تی‌تی‌پی)، به‌معنای جای دادن به این گروه در افغانستان نیست.

به گزارش ایراف؛ سرداراحمد شکیب کاردار سفارت طالبان در پاکستان گفت: طالبان اجازه استفاده از خاک افغانستان را به هیچ گروه مسلحی نمی‌دهد و میانجی‌گری بین دولت پاکستان و تحریک طالبان پاکستان، به‌معنای جا دادن به تی‌تی‌پی در افغانستان نیست.

وی تأکید کرد: ما برای رفع نگرانی‌های پاکستان، گام‌های لازم را برداشته‌ایم. کابل با میانجی‌گری خود در امور داخلی کسی مداخله نمی‌کند و یا از کسی محفاظت نخواهد کرد.

شکیب افزود، بارها گفته‌ایم، اعضای (تی.تی.پی) از قبل در افغانستان بوده و یا ممکن است به عنوان مهاجر در افغانستان حضور داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: طالبان اجازه فعالیت افراد مسلح در افغانستان را نمی‌دهد و نمی‌گذارد این قبیل گروه‌‌ها در این کشور مرکز آموزش داشته و یا خلاف منافع دیگران عملیات انجام دهند.

شکیب در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: امارت اسلامی طالبان خواستار روابط خوب با همه همسایه‌ها است.

این مقام طالبان در زمینه اخراج مهاجران افغان از پاکستان نیز گفت: این روند اکنون به شکل عادی جریان دارد و اکثر مهاجران به خواست خود از پاکستان به افغانستان بازمی‌گردند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که چند روز پیش «مولانا فضل الرحمن» رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان با هدف رفع تنش‌های موجود بین کابل و اسلام‌آباد و بهبود روابط دو کشور به افغانستان سفر کرد.

یکی دیگر از اهداف سفر وی به کابل رایزنی با رهبران طالبان در خصوص فعالیت‌های (تی.تی.پی) در افغانستان عنوان شد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=1681

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *