جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

در ادامه تلاش‌های ایران برای پایان نسل‌کشی در غزه و استقرار نظم و ثبات در خاورمیانه، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش ایراف؛ در این گفتگو دو طرف بر ضرورت پایان فوری جنگ در غزه و تامین ثبات در منطقه تأکید کردند.

در این گفتگوی تلفنی، حسین امیرعبداللهیان؛ رییس دستگاه دیپلماسی ایران، از تلاش‌ها و مواضع گوترش در خصوص لزوم پایان دادن به کشتار شهروندان در غزه، قدردانی و بار دیگر بر لزوم توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکید نمود.

وی ضمن اظهار نگرانی نسبت به وضعیت بغرنج و دردناک انسانی در غزه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین را اعلام کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به تحولات اخیر در دریای سرخ، بار دیگر بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفظ امنیت کشتیرانی و دریانوردی تاکید و تصریح کرد: هدف یمن از توقف کشتی‌های به مقصد سرزمین‌های اشغالی، متوقف کردن جنایت و نسل‌کشی رژیم صهونیستی علیه شهروندان غزه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی اقدامات غیرقانونی آمریکا و انگلیس در حمله به یمن را خطایی راهبردی دانست که منجر به تشدید تنش‌ها در منطقه خواهد شد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفتگوی تلفنی بار دیگر ضمن محکومیت جنگ در غزه، بر لزوم توقف جنگ و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه تاکید نمود.

گوترش با اشاره به تحولات اخیر در دریای سرخ، از گسترش درگیری‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرد و تلاش‌های سازمان ملل را معطوف به توقف جنگ و کاهش آلام مردم منطقه دانست.

وی ضمن مخالفت با توسل به زور و ضرورت توجه همه طرف‌ها به منشور ملل متحد و دوری از جنگ، نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه را حائز اهمیت خواند.

گفتنی است که تلاش‌ها و رایزنی‌های ایران به منظور مهار نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و کاهش تنش در منطقه ادامه دارد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=1663

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *