افغانستان را کسی جز افغان‌ها نمی‌تواند اداره کند

به گزارش ایراف، شفیع اعظم، مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه طالبان با تاکید بر اینکه افغانستان باید توسط افغان‌ها اداره شود، در ایکس نوشت: افغانستان اکنون در موقعیتی قرار دارد که هر قدرتمند زمان و تاریخ، تهاجم به آن را امتحان کرده اما شکست خورده و فرار کرده است.

وی با اشاره به مخالفان و نظامیان غربی افزود: در حال حاضر، بسیاری از فراریان تلاش می‌کنند تا تهاجم دیگری را به‌وجود آورند، اما جواب رد می‌شنوند.

این مقام ارشد وزارت خارجه طالبان تصریح کرد: همه درک کرده‌اند که این کشور را کسی جز افغان‌ها نمی‌تواند اداره کند. دنیا به سمت تعامل پیش می‌رود.

جامعه اطلاعاتی آمریکا پیش از این در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور طی گزارشی اذعان کرد قدرت و تعامل بین‌المللی دولت سرپرست افغانستان افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: طالبان قدرت خود را در افغانستان تقویت کرده است، همچنین تعامل بین‌المللی را تقویت کرده و به اجرای احکام دینی اولویت داده است.

امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان نیز بارها تاکید کرده نیت خوبی نسبت به همسایگان افغانستان داریم و از کشورهای دیگر نیز همین انتظار را داریم و خواستار تعامل و روابط مثبت است.

در هفته‌های گذشته مقامات کشورهای همسایه افغانستان به این کشور سفر کردند و با مقامات طالبان در خصوص مسائل امنیتی، اقتصادی و سیاسی صحبت‌هایی داشتند.

مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه طالبان گفت: همه درک کرده‌اند که این کشور را کسی جز افغان‌ها نمی‌تواند اداره کند و دنیا به سمت تعامل پیش می‌رود.

درباره ی بدون کمک های خارجی افغانستان را اداره می کنیم بخوانید.

پیشنهاد:   درخواست مقامات کابل از کشورهای اسلامی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=16306

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *