جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه نسل‌کشی در غزه

اعتراضات دانشجویان آمریکا علیه نسل کشی در غزه در حالی تداوم یافته که در بسیاری از دانشگاه های آمریکا گسترش و  منجر به بازداشت ده ها نفر از معترضان شد.

به گزارش ایراف، در پی گزارش های مختلف از جریان اعتراضات دانشجویی ، پلیس لس آنجلس بیش از ۹۳ دانشجو را از دانشگاه های مختلف مانند کلمبیا ‌‌و‌ کالیفرنیا  و همچنین ۳۴نفر را از دانشگاه تگزاس دستگیر کرده اند.

همچنین دوشنبه شب، نیروهای پلیس ‌و سرکوب به خیمه های دانشجوهای معترض در دانشگاه نیویورک حمله و برخی از این دانشجویان را بازداشت کردند.

از طرف دیگر، در دانشگاه ییل نیز وضعیت مشابه دانشگاه نیویورک رخ داد و ده ها دانشجو باز داشت شد. 

این بازداشت ها درحالی رخ می دهد که به گفته برخی تحلیلگران این اقدامات پلیس یکی از بزرگ‌ترین سرکوب جنبش های دانشجویی در تاریخ آمریکاست. 

« این یکی از بزرگترین سرکوب جنبش های دانشجویی در تاریخ امریکاست؛ اتفاقی که اگر در دیگر کشورها رخ داده بود، بی تردید اکنون رسانه های غربی، نشرات عادی خود را متوقف می کردند و تحلیلگران، از وقوع انقلاب سخن می گفتند، سازمان های حقوق بشری، کارزار تحریم پلیس، دولت و مقام های امنیتی دانشگاهی را راه اندازی می کردند و کارشناسان نظامی هم در فضای مجازی به معترضان، راه های ساخت بمب و حمله بر نیروهای امنیتی را آموزش می دادند».

در همین رابطه ،شورای امور اسلامی آمریکا در واکنش به این اقدام گفته است که حمله به دانشجویان موضوعی بسیار خطرناک است.

در این رابطه مطالعه دانشجویان معترض سخنرانی رییس مجلس نمایندگان آمریکا را مختل کردند پیشنهاد می شود.

پیشنهاد:   نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=15857

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *