جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

«مولانا فضل‌الرحمان» رهبر جمعیت علمای پاکستان که اخیرا به کابل و قندهار سفر کرده از آمادگی رهبر طالبان برای تعامل با اسلام‌آباد خبر داد.

فضل‌الرحمان در گفت‌وگویی که از تلویزیون «ملی» افغانستان منتشر شد تصریح کرد: «ملا هبت‌الله آخوندزاده»؛ رهبر طالبان در دیدار با او تمامی موارد آمادگی برای تعامل با پاکستان را پذیرفته است.

وی افزود: عکس‌العمل خوبی از جانب مقام‌های افغان دریافت کرده است.

وی در ادامه از جامعه جهانی خواست تا دولت سرپرست افغانستان را به رسمیت بشناسد.

فضل‌الرحمن در رابطه با موضوع اخراج مهاجران افغان از پاکستان نیز گفت: دو کشور باید به‌صورت مشترک در این مورد جدول زمانی تعیین کنند.

پیش‌تر رسانه‌های پاکستانی گزارش داده بودند که یکی از اهداف اصلی مولانا فضل‌الرحمن در سفر به افغانستان، رفع تنش‌های بین دو کشور و میانجی‌گری دوباره طالبان برای مذاکره با گروه تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) و اطمینان از جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی این گروه است.

این در حالی است که در جریان سفر عبدالرحمان به افغانستان نیز مناطق قبایلی پاکستان، شاهد چندین حمله تروریستی علیه نیروهای امنیتی آن کشور بود که شماری کشته و زخمی در پی داشت.

مقام‌های پاکستانی ادعا می‌کنند که مهاجمان در افغانستان، پایگاه و پناهگاه دارند؛ ادعایی که هیات حاکمه سرپرست افغانستان، قویا رد می‌کند و می‌گوید که اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان بر کشورهای همسایه، حمله شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=1425

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *