برنامه افغانستان برای برگزاری ۳۰ نمایشگاه در 8 کشور

وزارت صنعت و تجارت حکومت افغانستان اعلام کرد تصمیم دارد در سال تازه خورشیدی بیش از ۳۰ نمایشگاه در داخل و بیرون از کشور برگزار کند.

به گزارش ایراف، آخوندزاده عبدالسلام جواد، سخنگوی این وزارتخانه گفته است که این نمایشگاه‌ها با هدف رشد و توسعه تجارت افغانستان با کشورهای منطقه و جهان برگزار می‌شوند.

قرار است این نمایشگاه‌ها در قزاقستان، ازبکستان، ایران، ترکیه، روسیه، هند، چین و ترکمنستان برگزار شوند.

جواد اشاره کرده است: «وزارت صنعت و تجارت جهت نظم و هماهنگی بهتر و جلوگیری از نمایشگاه‌های متعدد و رقابت‌های ناسالم، در سال ۱۴۰۳ تقویم نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را تنظیم کرده که نمایشگاه‌ها در این تقویم به شکل اختصاصی و رقابتی در نظر گرفته شده است.»

از سوی دیگر، اتاق صنایع و معادن افغانستان گفته است که برای شرکت بازرگانان افغان در نمایشگاه‌های بین‌المللی نیاز است، تسهیلاتی در گرفتن ویزا فراهم شود.

سخی احمد پیمان، معاون اول اتاق صنایع و معادن افغانستان گفته است: «نظر به تحقیقات ما، بازارهای خوبی برای محصولات افغانستان وجود دارد. البته وزارت خارجه هم باید در این بخش به‌خاطر اخذ ویزا همکاری داشته باشد و وزارت صنعت و تجارت در این راستا همکاری‌های لازم را در چندین نمایشگاه با صنعتکاران داشته است.»

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان هم می‌گوید که برگزاری نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی در معرفی محصولات کشور و افزایش صادرات نقش مهمی دارد.

محمد یونس مومند، معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان در این باره گفت: «ما آماده هستیم که به‌خاطر رشد تولیدات افغانستان در هر گوشه‌ جهان در هرجا که نمایشگاه باشد و برای ما سهولت ایجاد شود، اشتراک کنیم.»

پیشنهاد:   بندر چابهار، مرکز استراتژیک تجارت و سرمایه‌گذاری با مشوق‌های ویژه برای افغانستان

گفتنی است که در سال ۱۴۰۲ خورشیدی بازرگانان افغانستانی در نمایشگاه‌هایی در قزاقستان و ترکمنستان شرکت کردند و قراردادهایی را نیز در جریان این نمایشگاه‌ها بسته‌اند.

پیشنهاد می شود:برپایی نمایشگاه محصولات افغانستان در عشق‌آباد

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=11209

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *