تلاش‌ها برای رفع مشکل کمبود آب کابل

معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان در دیدار با شماری از بزرگان، متنفذان و علمای چهاردهی کابل از آغاز تلاش‌ها برای حل مشکل کمبود آب پایتخت خبر داد.

به گزارش ایراف، ارگ در خبرنامه‌ای نوشته است: در این دیدار، بزرگان، متنفذان و علمای منطقه چهاردهی کابل، امنیت و ثبات کنونی را بستری مناسب برای پیشرفت و بازسازی کشور دانستند و گفتند که وضعیت جاری، زمینه آبادی و توسعه افغانستان را فراهم کرده است.

آنان گفتند: با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند و برای حل این مشکل، حکومت سرپرست افغانستان کار ساخت بند شاه توت را آغاز کند که با آن مشکل کمبود آب سایر شهروندان کابل نیز حل خواهد شد.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان نیز از همکاری‌های ادامه دار آنان با حکومت تشکر کرد و گفت که حکومت سرپرست افغانستان به نیازمندی‌های مردم توجه کامل دارد و تلاش‌ها برای حل مشکل کمبود آب شهر کابل آغاز شده است.

وی تصریح کرد که حکومت سرپرست افغانستان تلاش می‌کند تا مدیریت و ساخت منابع آب کابل را از بودجه ملی آغاز کند و در این بخش خواهان کمک نهادهای کمک کننده و کشورهای همکار نیز شده است.

معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان همچنین به آنان گفت که روی پیشنهادهای مطرح شده مشورت خواهد کرد.

کابل با مشکل جدی آب مواجه است و در سال های اخیر افزون بر خشکسالی، حفر خودسرانه چاه ها و برداشت نامناسب و غیرمعیاری از آب های زیرزمینی این مشکل را تشدید کرده و به مرحله بحرانی رسانده است.

پیشنهاد می شود:ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در بند کمال‌خان 

پیشنهاد:   از سرگیری صادرات از راه‌آهن هرات-خواف پس از 5 سال

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=11156

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *