کاظمی قمی: انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان از اهداف ما در دوحه ۳ است

به گزارش ایراف؛ حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به منظور شرکت در سومین نشست دوحه در رأس هیاتی عازم قطر هستم.

او هدف از این جلسه را از منظر جمهوری اسلامی ایران تبیین مواضع، انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان و توضیح سیاست‌های انسان دوستانه ج. ا. ایران در زمینه اتباع حاضر در کشور به مقامات سازمان ملل و کشورهای شرکت کننده در نشست عنوان کرد.

کاظمی قمی در ادامه نوشته است: شرایط پیچیده و خطیر افغانستان و منطقه نیازمند رایزنی‌های همه جانبه با تمامی طرف‌ها است.

به امید اینکه مذاکرات پیش رو به کاهش درد و رنج مردم شریف افغانستان منجر شود و صلح، ثبات، امنیت توسعه پایدار و حکومتی مبتنی بر اراده آزاد مردم بدون دخالت و سلطه بیگانگان را به ارمغان آورد.

این در حالی است که دومین نشست گروه تماس منطقه ای در تهران آغاز شد و جمهوری اسلامی ایران در روز ۱۹ خرداد ماه سال جاری میزبان نشست گروه تماس منطقه با حضور نمایندگان ویژه کشورهای پاکستان چین و روسیه بود.

کاظمی قمی پس از پایان این نشست گفت: کشورهای حاضر در نشست تهران حضور در نشست دوحه ۳ را فرصتی مغتنم می‌دانند.

دوحه در حالی امروز و فردا میزبان ۲۲ کشور نهاد بین‌المللی است که نشست دوحه ۳ با انتقادات زیادی از سوی گروه‌های جامعه مدنی افغانستان، زنان و فعالان سیاسی مخالف طالبان روبرو بوده است.

طالبان پس از دو دوره غیبت در نشست دوحه ۳ حضور دارند وزارت خارجه طالبان در روزهای گذشته اعلام کرد که ذبیح الله مجاهد در رأس هیئتی در نشست دوحه ۳ شرکت خواهد کرد.

در همین حال رحمت الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در حکومت اشرف غنی شب گذشته با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس خود سازمان ملل و طالبان را به «معامله پنهان» متهم کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27070

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها